Lectură de 4 minute

18 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Studiu: 58% dintre români consideră că este ideal să devii antreprenor până la vârsta de 30 de ani

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Aproximativ 58% dintre români consideră că ar fi ideal să devii antreprenor înainte de a împlini vârsta de 30 de ani, potrivit unui studiu comandat de Herbalife Nutrition și efectuat de OnePoll. De aceeași părere sunt și respondenții din 35 de țări, care întrebați la ce vârstă consideră că ar fi mai simplu să înceapă o afacere, au identificat vârsta ideală ca fiind cea de 28 de ani.

În cazul respondenților interesați să pornească o afacere, 51% din totalul celor care au participat la acest studiu își fac griji că nu vor fi tratați cu seriozitate din cauza vârstei, însă consideră că aceasta este și un atuu în același timp. În realitate, jumătate dintre aspiranții cu spirit întreprinzător din întreaga lume spun că vârsta le-ar spori șansa de a avea succes.

De asemenea, 74% dintre respondenți speră să devină antreprenori, 16% din aceștia declarând că dețin deja o afacere.

Întrebați care ar fi motivul, procentajul diferă în România comparativ cu respondenții din cele 35 de țări care au participat la studiu. Astfel, 32% dintre românii respondenți în comparație cu 61% respondenți la nivel global au spus că se adaptează mai bine la noile tehnologii decât celelalte generații, iar 18% versus 43% au spus că tinerii au mai multe idei noi și neexplorate. 11% dintre respondenții români, care doresc să-și deschidă o afacere au spus că „le este mai puțină teamă de eșec” comparativ cu celelalte generații.

Propria afacere pentru a mări veniturile

Dintre cei interesați de a avea propria afacere, principalul factor care îi motivează pe români (45%) este cel de a fi proprii șefi alături de posibilitatea de a-și mări veniturile (45%), urmat de oportunitatea de a-și urma pasiunea (42%). La prima întrebare, atât femeile, cât și bărbații sunt de aceeași părere (43%), însă la cea de-a doua întrebare femeile sunt cu 6 procente mai multe decât bărbații (36%).

Peste trei din 10 respondenți din toate țările au declarat că își doresc să-și susțină familia (37%) sau și-ar dori mai multă flexibilitate în activitatea lor (32%), procentele în cazul României fiind de 27% la ambele întrebări. Femeile din România (34%) își doresc mai multă flexibilitate în comparație cu bărbații (23%).

Rezultatele au arătat că 31%, respectiv 29% dintre români văd în antreprenoriat o oportunitate de a-și schimba cariera, în vreme ce 26%, respectiv 20% își doresc să-și suplimenteze veniturile după reducerea programului de muncă – o consecință a pandemiei încă în desfășurare pentru majoritatea dintre ei.

În cazul celor care au avut un loc de muncă până în acel moment și care sunt acum interesați de antreprenoriat, 68% dintre românii participanți la studiu au spus că unul dintre motive a fost faptul că s-au săturat să le fie refuzate ideile de către angajații cu vechime sau manageri.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

62% dintre respondenți au simțit că ideile lor nu erau luate în considerare în rolurile pe care le-au avut anterior.

Însă dorința de a deveni antreprenori nu îi determină pe respondenții din toate țările să înceapă imediat: în medie, aceștia au declarat că din punctul lor de vedere, o persoană trebuie să aibă o experiență de cinci ani și jumătate înainte de a-și începe propria afacere. În schimb, 41% dintre respondenții români sunt de părere că este nevoie de o experiență între 1-3 ani, respectiv 30%, între 4 -6 ani.

Provocările cu care s-ar confrunta un antreprenor

Principalele provocări cu care s-ar confrunta antreprenorii din întreaga lume includ obținerea de venituri suficiente pentru a compensa costurile (35%), adaptarea la pandemie (35%) și înregistrarea de vânzări/ atragerea clienților (35%). Răspunsurile respondenților români au avut procente mai scăzute – 28%, respectiv 27%.

Rezultatele au arătat și că 63% cred că generația lor se confruntă cu provocări unice atunci când încep o afacere, față de generațiile anterioare.

Sondajul a fost realizat pe 25.000 de respondenți (vârsta 18 – 40) din 35 de țări, în perioada 15-21 aprilie 2021, iar din România, 1.000 de persoane au răspuns chestionarului.

Herbalife Nutrition este o companie globală care oferă produse nutriționale,vândute în peste 90 de țări de către distribuitori independenți. Aceștia oferă consiliere individuală.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: 58% dintre români consideră că este ideal să devii antreprenor până la vârsta de 30 de ani