Lectură de 3 minute

15 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Strategie de succes: Cum mizează Mango pe eCommerce și sustenabilitate în pandemie

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Retailerul spaniol Mango, unul dintre brandurile de fashion care au performat destul de bine în pandemia care a închis magazinele fizice, a început 2021 cu planuri ambițioase. După ce a anunțat un nou concept de magazin cu focus pe sustenabilitate și lansarea unei platforme online ce va comercializa branduri terțe, retailerul de fashion investește 42 de milioane de euro într-un nou sediu, în Barcelona.

Compania a anunțat că a regândit concept store-ul Mango pentru a veni în întâmpinarea noilor nevoi ale consumatorilor. Prima astfel de locație reorganizată se va deschide în decursul acestei luni, scrie RetailDetail.

Noul concept de magazin al Mango se bazează pe sustenabilitate și eficiență energetică, combinând soluții de iluminat cu consum redus de energie cu controlul temperaturii ambientale, precum și materiale prime tradiționale precum ceramică, ciment, lemn sau marmură.

Pentru a oferi și o experiență omnichannel, noul magazin Mango oferă noi servicii și features, precum un corner click & collect, cabine de probă mai largi și case de marcat la toate etajele magazinului. De asemenea, noul concept store al brandului spaniol va afișa colecții de haine exclusib online, pe care clienții le pot testa pe loc.

Prima astfel de locație Mango se va deschide în luna martie în centrul orașului Düsseldorf și va avea o suprafață de 1400 de metri pătrați.

Citește și: Sustenabilitate în retail: cum arată cel mai sustenabil supermarket deschis de Jumbo

Mango, online pentru terți

Recent, Mango a anunțat o nouă strategie pentru vânzările online, după ce în 2020 acestea au explodat, iar eCommerce-ul s-a dovedit a fi cartea câștigătoare a retailerului într-o perioadă în care retailul fizic a fost la pâmânt. Anul trecut, vânzările online ale Mango au crescut cu 36%, ajungând la afaceri de 766 milioane de euro, adică 42% din vânzările totale ale Mango.

Astfel, Mango a anunțat că va comercializa produse ale altor branduri de fashion pe webshop-ul propriu, primul partener anunțat fiind Intimissimi, parte a grupului italian Calzedonia. Mango speră astfel să-și întărească ofertă adăugând branduri complementare în cadrul magazinului propriu. Totuși, brandul spaniol nu intenționează să devină o mare platformă multibrand sau marketplace, susțin reprezentanții Mango.

Citeste si:
Angajări Primark: Retailerul de fashion caută angajați pentru magazinul din Timișoara
Angajări Primark: Retailerul de fashion caută angajați pentru magazinul din Timișoara

Parteneriatul dintre cele două branduri de modă se realizează pe parcursul a trei ani și implică 6 țări, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Portugalia și Franța, cu posibilitatea de a se extinde și în alte piețe în viitor.

"Pandemia de Covid-19 a accelerat procesul de transformare digitală în industrie ", spune Toni Ruiz, CEO Mango. "Faptul că suntem în online de 20 de ani ne-a permis să înfruntăm această situație excepțională cu garanții depline și cu capacitatea de a face față creșterii comerțului online. Vom continua să accelerăm transformarea digitală a Mango", spunea CEO-ul Mango în vara anul trecut, în plină pandemie, despre evoluția brandului.

Vezi și: Mango, brandul de fashion care pare imun la criza coronavirus

Sediu de 42 milioane de euro

Recent, retailerul a anunțat că investește 42 de milioane de euro într-un nou sediu în Barcelona, care trebuie să fie fie inaugurat până în 2024 și care va reflecta noua cultură corporate a retailerului.

Noul "campus" al Mango are o suprafață totală de 93.400 metri pătrați, iar anumite părți din clădiri existente au fost deja renovate, în urma alocării a jumătate din investiția de 42 milioane de euro. Restul de fonduri vor fi cheltuite pentru a construi 20.000 mp de spații noi de birouri la finalul acestui an.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Strategie de succes: Cum mizează Mango pe eCommerce și sustenabilitate în pandemie