Lectură de 2 minute

15 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei

Angela Alexandru

GroupM Romania analizează comportamentele consumatorilor post pandemie și relevă anumite tipare de comportament care conduc către mai mult digital și prevenție în sănătate, 63% dintre români declarând că au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei.

COVID-19 a creat o criză cu totul nouă pentru omul modern și a generat transformări de comportament la scară largă. Privite dintr-o perspectivă mai amplă, aceste schimbări au rădăcini adânci și au declanșat în omul modern strategii de adaptare general valabile care preced cu mult modernitatea.  Oamenii aplică strategii în funcție de contextul cultural și social.

Schimbări pe piața din România

Conform analizelor GroupM România, instinctul ancestral de supraviețuire și conservare l-a determinat de consumatorul român să adopte un stil de viață mai aproape de cel vestic: mai mult digital, mai mult shopping online și mai multă preocupare pentru prevenție în zona de sănătate. Aceste schimbări nu vin dintr-o dorință de modernizare, ci ca strategii de protejare într-o perioadă de incertitudine.

“Rolul nostru este să aducem creștere clienților noștri. Credem că acest lucru este posibil doar dacă privim lumea dintr-o perspectivă amplă. Pandemia este cu totul nouă, dar comportamentele noastre au la bază structuri ancestrale. Aceasta perspectivă ne permite să înțelegem mult mai profund deciziile consumatorului în acest nou context, dar și cum se vor schimba ele pe viitor” - Victor Rotariu, Head of Strategy & Insights GroupM România.

Câteva dintre concluziile studiilor GroupM România cu privire la impactul pandemiei asupra comportamentului consumatorului român:

Citeste si:
Economia României a înregistrat o creștere permanentă, după pandemie. Cum au resimțit managerii români primul an de pandemie
  • au explodat cumpărăturile online. Nu doar pentru că reduc posibilitatea de infectare, dar si pentru plăcerea provocată, care reduce anxietatea generată de pandemie;
  • escapism de la stres prin entertainment digital: video +12%, social media +10%, gaming +41%;
  • Prevenția în sănătate și preocupările legate de wellness au explodat. Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciții fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei. Din același motiv, cu 11% mai mulți oameni au cumparat medicamente fără rețetă;
  • Pe de altă parte, stresul prelungit generat de pandemie va crește incidența bolilor cronice, atât în România cât și în restul lumii;

CITEȘTE despre analiza - Cumpărături de consolare în pandemie: românii, campionii Europei la numărul de produse adăugate în wishlist.

GroupM se ocupă cu managementul investițiilor în media, care gestionează peste 60 de miliarde de dolari în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis; portofoliul GroupM include Data&Technology, investiții și servicii.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei