Sondajul indică principalele schimbări înregistrate în ultimul an în comportamentul de achiziție de produse cosmetice și de îngrijire personală.
În ultimul an, 30% din cumpărăturile de produse cosmetice au fost făcute din magazine online de specialitate, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hipermarketurile și magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferințele consumatorilor.
Mai mult, aproape jumătate dintre respondenți, (47%) fac săptămânal achiziții online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenți menționând că nu au făcut niciodată o achiziție online.
În ceea ce privește modalitatea de plată, 66% dintre respondenți încă optează pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.
Șampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duș, pasta de dinți, parfumurile, vopselele de păr, soluțiile antiperspirante, cremele și loțiunile hidratante și săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice și de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an. Mai mult, cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duș, săpunurile și parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.
21% dintre românce nu au mers deloc la saloane de beauty în pandemie
În ultimul an, pandemia a schimbat și frecvența cu care femeile au accesat serviciile saloanelor de înfrumusețare, aproape jumătate dintre respondente recunoscând că au apelat mai rar la astfel de servicii, iar 21% spun că nu au mai mers deloc la saloanele de beauty în ultimul an.
Însă, a crescut dorința de a cumpăra produse de calitate, acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice și de îngrijire personală.
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Astfel, 35% dintre respondenți țin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenți indică prețul ca fiind argument principal în procesul de achiziție. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) și ofertele/promoțiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziție indicate de către femei.
„Industria de frumusețe a fost mereu în topul magazinelor online, iar ultimul an nu a făcut excepție. De la produse naturale – un trend care va accelera și mai mult pe termen mediu –, la branduri mass-market și soluții pentru o rutină complexă de îngrijire acasă, jucătorii din beauty au căutat să ofere o paletă diversificată de produse și să îmbunătățească experiența clienților, care au migrat în număr mare în online”, spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.
Sondajul de opinie a fost realizat în mediul online, la solicitarea Esteto.ro, la finalul lunii mai 2021, pe un eșantion de 4.995 de respondenți (98% femei, 2% bărbați), cu vârste peste 18 ani, din mediul urban (70%) și rural (30%). Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.
Esteto.ro este unul dintre cele mai mari magazine online pentru femei care comercializează peste 500.000 de produse (produse cosmetice, naturiste, parfumuri, cărți, jucării, ceasuri, bijuterii, Home & Deco și Fashion) și integrează în marketplace-ul propriu oferte de la peste 300 de parteneri activi.
Esteto.ro, magazin cu prezență regională, în Bulgaria și Ungaria, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 4,6 milioane de euro, în creștere cu 74% față de anul anterior.