Leanpay România este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018, coordonat de fondatorii Miša Živić - CEO, Janko Medja - CBO și Tilen Zugwitz - CFO, o echipă cu experiență vastă în antreprenoriat, management și servicii bancare. Compania oferă soluții de plată în rate pentru comercianți și consumatori, având peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise în valoare de peste 100 milioane de euro și circa 800 de comercianți parteneri.
În urma succesului înregistrat în Slovenia, unde este lider de piață pe nișa serviciilor de plăți în rate, cu afaceri de trei ori mai mari de la an la an în prima jumătate a anului 2021, startup-ul a securizat o investiție de 2,5 milioane euro de la fondul Lean Ventures, alocată extinderii în regiune. Astfel, România și Ungaria au fost următoarele țări vizate.
Leanpay România a obținut licența de la Banca Națională a României în septembrie 2022, iar activitatea operațională a început efectiv în iunie 2023. Echipa locală este coordonată, din poziția de Country Manager, de Vlad Răduțu, profesionist cu peste 20 de ani experiență de management în zona serviciilor financiare, cumulați în companii precum Societe Generale (BRD Finance), UniCredit (UniCredit Consumer Financing) și Banca Transilvania (BT Direct).
Concret, plata în rate la comercianți este disponibilă utilizând un flux complet digital, extrem de rapid și simplu, transparent, într-un mod responsabil față de client, online sau direct în magazinele partenerilor, pentru cumpărături cu valori cuprinse între 250 lei - 25.000 lei, evitând supraîndatorarea consumatorului, fără a mai fi nevoie de hârtii, carduri sau drumuri la bancă.
Vlad Răduțu, Country Manager Leanpay România
Ce aduce nou Leanpay: Validarea bugetului în avans și creșteri de peste 30% a achizițiilor în rate pentru comercianți
Potrivit reprezentanților companiei, prin adoptarea soluției BNPL 3.0 în România, comercianții oferă consumatorilor posibilitatea de a achiziționa produse având la dispoziție cea mai rapidă metodă de plată în rate. Iar clienții au opțiunea de a-și împărți costul produsului în sume fixe egale, în funcție de bugetul lor.
Agroserv Măriuța, deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, estimează o cifră de afaceri de 81,6 milioane de lei și o pierdere netă de 3 milioane de lei, în 2023

Astfel, se creează un ecosistem în care comercianții parteneri își cresc atât valoarea medie a coșului de cumpărături, frecvența de cumpărare și, de asemenea, obțin o fidelizare a clienților mai rapidă. Totodată, prin implementarea soluției, comercianții pot reduce semnificativ rata abandonului coșului de cumpărături.
”Din momentul în care ne-am integrat cu partenerii noștri locali, vânzările în rate pentru aceștia au crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a coșului de cumpărături în rate a avut un avans de circa 40%. În acest moment, avem câteva zeci de comercianți parteneri și țintim cu precădere retailerii online și offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au în comun o valoare a coșului mai ridicată”, spune Country Managerul Leanpay.
Un alt diferențiator al soluției propuse de Leanpay îl reprezintă posibilitatea consumatorilor de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puțin de 1 minut, prin serviciul Verifica Limita. Astfel, înainte de achiziția finală, clienții au posibilitatea de a estima, într-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achiziționarea acestor produse.
Leanpay este o companie care permite consumatorilor să efectueze plăți în rate simplu, ușor și complet digital. Serviciul este disponibil oricând şi oriunde, putând fi folosit la achiziții online sau offline. Leanpay România face parte din Grupul Leanpay, deținut și coordonat de fondatorii Miša Živić, Janko Medja și Tilen Zugwitz, o echipă cu experiență vastă în antreprenoriat, management și servicii bancare. Leanpay este lider de piață al soluțiilor BNPL din Slovenia, cu o cotă de piață estimată la peste 30%, fiind primul jucător care a implementat cu succes modelul BNPL 3.0: flux de cumpărare centrat pe experiența clientului, online sau direct în magazin, în același timp utilizând un model de creditare responsabil, prin verificarea cuprinzătoare a bonității utilizatorilor.