Grupul intenţionează să pună hipermarketurile Cora sub sigla Carrefour înainte de finalul lui 2024, în timp ce produsele Carrefour vor fi disponibile atât la Cora cât şi la Match din septembrie 2024.
"În urma achiziţiei siglelor Cora şi Match, Carrefour a desfăşurat cea mai mare operaţiune a sa din Franţa din ultimii peste 20 de ani şi îşi consolidează poziţia de lider în distribuţia de alimente pe piaţa sa internă. Această operaţie consolidează poziţia Carrefour pe piaţa franceză, cu 60 de hipermarketuri Cora şi 115 supermarketuri Match, aflate în special în regiunile Grand East şi Nord din Franţa, unde Carrefour a avut din punct de vedere istoric o prezenţă redusă", a afirmat Alexandre Bompard, preşedintele şi directorul general al Carrefour, într-un comunicat.
Carrefour se aşteaptă până în 2027 la o contribuţie suplimentară la profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 130 milioane de euro (139,4 milioane de dolari) la o rată anualizată, faţă de un nivel previzionat original de 110 milioane de euro.
Costurile de integrare, distribuite în special între 2024 şi 2025, ar urma să ajungă la 250 milioane de euro, în loc de un nivel de 200 milioane de euro anticipat iniţial. În urmă cu aproape un an, Carrefour a anunţat că va achiziţiona, în numerar, magazinele din Franţa ale Cora şi Match de la rivalul Louis Delhaize, tranzacţia fiind evaluată la 1,05 miliarde de euro.
Uvesco este un grup spaniol de supermarketuri care își desfășoară activitatea în centrul și nordul Spaniei, sub mărcile BM Supermercados și Super Amara, și este un jucător deosebit de important în Țara Bascilor. În prezent, acesta este deținut de fondul de investiții francez PAI Partners. Prețul preluării este estimat între 700 și 800 de milioane de euro, notează retaildetail.eu.
Potrivit presei spaniole, negocierile se află într-un stadiu avansat, dar mai sunt de rezolvat câteva probleme majore. De exemplu, rivalul francez al Carrefour, Auchan - care a preluat deja 224 de supermarketuri Dia în 2022 prin filiala sa spaniolă Alcampo - și liderul pieței portugheze Sonae ar fi, de asemenea, în cursa pentru Uvesco.
În plus, Carrefour ar putea fi nevoit să închidă un număr mare de supermarketuri, deoarece deține deja o cotă de piață de 10 % în Spania, ceea ce îl face al doilea lanț ca mărime din țară, după Mercadona.
Carrefour se pregătește să achiziționeze un nou lanț de magazine
![Carrefour se pregătește să achiziționeze un nou lanț de magazine](https://www.retail.ro//storage/image_thumbs/thumbs/8dcc299b36ce6a6233d2d768447b26fe/1201x628-10-90.png?v=1717677442)