Lectură de 3 minute

27 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Sfaturi pentru retaileri, de Black Friday. Ce trebuie să facă aceștia pentru a nu pierde clienții

Cristina Marin

Abonează-te pe  

În campania de reduceri Black Friday, retailerii trebuie să pună în aplicare o serie de tactici pentru a-și crește vânzări. Iată câteva sfaturi de care retailerii ar trebui să țină cont pentru a nu pierde clienții de Black Friday. 

Sursa foto: unsplash.com

“Black Friday este cel mai bun moment din an pentru creșterea vânzărilor și în alte campanii, pe întreg anul. Organizată de timp și în mod strategic, pornind de la creșterea și organizarea temeinică a bazei de date a clienților, campania de Black Friday devine mai mult decât câteva zile de vânzări intensive, devine o rampă de lansare a unor noi oportunități de vânzare și de business pe termen lung”, a declarat Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.

Sfaturi pentru retaileri, de Black Friday. Ce trebuie să facă aceștia pentru a nu pierde clienții

Retailerii pot ține cont de următoarele aspecte pentru a nu pierde clienții:

  • crearea unei strategii de email marketing, motorul vânzărilor în online, prin organizarea bazei de date: retailerii care nu se pregătesc din timp riscă să piardă cea mai mare oportunitate a anului, aceea de a colecta date importante despre clienții deja aflati în baza de date, dar și date despre noi clienți. Creșterea bazei de date nu este utilă doar de Black Friday, 2022, ci pe parcursul întregului an, cu fiecare campanie.

  • continuarea comunicării cu clienții activi și renunțarea la cei inactivi – cei care vor cumpăra de Black Friday sunt cei care au cumpărat și în campaniile anterioare, existând șanse prea mici ca cei inactivi să facă achiziții cu această ocazie.

  • tratarea specială a clienților existenți – anunțarea în avans a reducerilor pentru a nu se confrunta cu problema lipsei de stoc si/sau un discount suplimentar pentru clienți.

  • planificarea unei comunicări în perioada pre-campanie pentru anunțarea campaniei de Black Friday, anunțarea graduală a diverselor produse disponibile în ofertă, informări privind cantitățile disponibile și epuizarea stocului.

  • crearea unui conținut care poate fi dinamic, ca de exemplu actualizarea stocurilor dinamic, în timp real în email printr-o nouă tehnologie disponibilă, numită AMP, anunțarea expirării unei oferte și înlocuirea cu o altă ofertă pentru clienții care încă nu au deschis emailul.

  • folosirea unui design simplificat pentru newsletterele trimise și testarea din timp – cele mai convigătoare layout-uri sunt cele simple, clare, user friendly, care invită la achiziție pe loc; prin urmare, trebuie evitate layout-urile cu animații sau cu un conținut prea încărcat.

    Citeste si:
    Auchan a dat startul reducerilor de primăvară: ce produse găsești la ofertă și până când sunt disponibile 
    Auchan a dat startul reducerilor de primăvară: ce produse găsești la ofertă și până când sunt disponibile 
  • alegerea unor subiecte clare pentru emailurile care vor fi trimise, care să nu comunice doar ideea de reducere, ci și pentru ce este reducerea, ce problemă rezolvă sau ce nevoie a clienților îndeplinește.

  • comunicarea empatică și conectarea publicul țintă, care întâmpină anumite probleme sau are anumite nevoi pentru care există soluții: este utilă comunicarea segmentată, în care să fie identificate interesele clienților și prin care să fie expuse produsele sau serviciile dorite de aceștia.

Fondată în 2003, White Image o companie de email marketing în România. Compania oferă servicii de email marketing, creare și concepere campanii de marketing, SEO și alte servicii de promovare pentru sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Sfaturi pentru retaileri, de Black Friday. Ce trebuie să facă aceștia pentru a nu pierde clienții