Lectură de 5 minute

21 Jun 2022 - Știri și Noutăți

SeedBlink lansează a doua rundă de finanțare din Bulgaria pentru Agriniser

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Agriniser este a doua companie bulgară care obține capital prin SeedBlink în Bulgaria, după startup-ul Dronamics, care  a obținut peste 900.000 euro în decembrie 2021.

SeedBlink, platforma europeană de investiții specializată în finanțarea și extinderea startup-urilor tehnologice, demarează o nouă rundă de finanțare pentru Agriniser, compania bulgară Agritech cu sediul în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă digitală unde se pot cumpăra și vinde produse cerealiere. Fondurile vor fi folosite pentru a susține planurile de expansiune ale startup-ului, acesta având ca prim obiectiv să intre pe piața din România și să angajeze personal calificat.

Noua rundă de finanțare vizează o sumă de 500.000 euro și este condusă de Vitosha Venture Partners, în calitate de investitor principal, cu o investiție în valoare de 200.000 euro.

Agriniser este a doua companie bulgară care obține capital pe platforma de co-investiții SeedBlink. Dronamics a obținut peste 900.000 euro în decembrie 2021, ca parte a unei mega runde de finanțare de 15 milioane euro condusă de Eleven Ventures.

Retail jobs

SeedBlink este platforma de investiții cu cea mai rapidă creștere, specializată în finanțarea și extinderea startup-urilor tehnologice europene. Viziunea companiei este de a modela viitorul tehnologic al Europei prin intermediul unei platforme de investiții care are impactul crowdfunding-ului, flexibilitatea unui angel investor și structura unui fond de capital de risc.

Scopul său este de a deschide accesul populației la investițiile în startup-uri, prin construirea unei platforme moderne, a unei comunități de experți în tehnologie și a unei rețele cu expertiză în dezvoltarea companiilor în urma investițiilor.

Persoanele fizice își pot crea un cont pe SeedBlink și pot investi alături de fonduri de capital și de investitori individuali - angel investors, cu o sumă minimă de doar 2.500 euro sau chiar 1.000 euro pentru cei care fac parte din SeedBlink Club.

Agriniser este o platformă digitală care facilitează comerțul cu cereale între producători pe partea de vânzare și procesatori, crescători de animale, brokeri, comercianți și exportatori multinaționali pe partea de achiziție. În ultimii ani, prin intermediul platformei au fost tranzacționate cereale în valoare de 13,6 milioane de euro, reprezentând 21% din terenul arabil cultivat cu cereale, semințe oleaginoase și leguminoase din Bulgaria.

Citeste si:
România va produce mai multe cereale decât va consuma anul acesta și poate duce și la export
România va produce mai multe cereale decât va consuma anul acesta și poate duce și la export

Peste 1.500 de cumpărători și vânzători de cereale sunt înregistrați numai în Bulgaria. Având în vedere succesul obținut de Agriniser pe piața locală, compania vizează extinderea pe o nouă piață în fiecare an, începând cu România, cu obiectivul de a deveni principala platformă europeană de cereale.

„În Europa, domeniul agritech este în creștere, iar Bulgaria nu face excepție. Acesta are un potențial uriaș să ajute industria agricolă să devină mai eficientă, să economisească resursele și să asigure accesul consumatorilor la alimente sigure și sănătoase. Iar inovarea este o necesitate. În opinia mea, sectorul va crește cu o viteză mult mai rapidă de acum înainte, având în vedere presiunea asupra lanțului de aprovizionare cu alimente din ultimii 3 ani”, spune Kristian Ivanov, fondator și CEO al Agriniser.

Agriniser este unul dintre cei 10 câștigători selectați pentru programul Star Venture al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (EBRD) în Bulgaria, România și Moldova și unul dintre cei 2 finaliști din Bulgaria.

Startup-ul face parte, de asemenea, din programul Nextcelerator dedicat companiilor agritech, organizat de SeedBlink, Microsoft și Agricover. Susținerea primită din partea acestor companii, în combinație cu planurile Agriniser de a-și extinde operațiunile în România, au făcut ca decizia campaniei de investiții prin SeedBlink, ca parte a unei runde mai mari conduse de Vitosha Venture Partners, să vină în mod natural.

„În ultima vreme, numeroși experți au fost prezenți pe canalele de știri, pentru a discuta despre impactul negativ al războiului din Ucraina, împreună cu recolta slabă din nordul Africii, asupra prețurilor diferitelor culturi. Aceste evenimente au întărit și mai mult nevoia unei platforme de tranzacționare agricolă fără întreruperi, digitalizată și internațională, ceea ce Agriniser aspiră să fie", afirmă Angel Hadjiev, managing director SeedBlink în Bulgaria.

„Afacerile agricole din Europa, și în special comerțul cu cereale, se confruntă cu o ineficiență crescută din cauza nivelului scăzut de digitalizare și transparență. Echipa de experți și produsul vizionar al Agriniser poziționează compania în mod perfect pentru a conduce transformarea inevitabilă a acestui sector. Noi, cei de la Vitosha Venture Partners, suntem încântați să îi susținem în acest demers”, mai spune Stoyan Nedin, Venture Partner, Vitosha Venture Partners.

Runda de finanțare a Agriniser va fi lansată pe platforma SeedBlink pe data de 23 iunie, la ora 10.00 am EEST.

Agriniser este o companie bulgară cu sediul în UK. Înființată de antreprenorul Kristian Ivanov, compania este marketplace-ul digital cu cel mai mare volum de listări, care facilitează comerțul cu cereale între cultivatorii de cereale, pe partea vânzătorilor, și procesatori, crescători de animale, brokeri, comercianți și exportatori multinaționali, pe partea cumpărătorilor.

Agritech oferă, de asemenea, informații cheie despre piață părților interesate, sub forma unor rapoarte săptămânale. Acest lucru a atras companii internaționale cu activitate în domeniul agricol și agenții de renume precum Refinitiv, Barchart și Agflow, printre altele.

Agriniser generează, de asemenea, date privind prețurile cerealelor în diferite regiuni. În ultimii ani, prin intermediul platformei au fost tranzacționate cereale în valoare de 13,6 milioane de euro, reprezentând 21% din terenul arabil cu cereale, semințe oleaginoase și leguminoase din Bulgaria. Peste 1.500 de cumpărători și vânzători de cereale sunt înregistrați pe platformă numai în Bulgaria. Pentru a ajunge la aceste rezultate, compania a strâns capital în valoare de 350 000 lire sterline de la investitori din Marea Britanie și Bulgaria de-a lungul anilor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  SeedBlink lansează a doua rundă de finanțare din Bulgaria pentru Agriniser