Lectură de 3 minute

13 Jun 2023 - Știri și Noutăți

Sameday înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 11%, în primul trimestru al anului 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Compania de curierat Sameday anunță o creștere a cifrei de afaceri de 11% în primul trimestru al anului 2023, față de intervalul ianuarie-martie 2022.

Sursa foto: Sameday

Evoluția pozitivă depășește dinamica pieței și vine pe fondul investițiilor constante în tehnologie, al ecosistemului de servicii accesibile magazinelor online și al creșterii apetitului cumpărătorilor pentru livrarea la easybox.

Continuând trendul ultimilor ani, compania a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri în creștere cu 23% față de anul anterior care s-a ridicat la nivelul a 736 mil. lei în România, respectiv la 833 mil. lei la nivelul grupului. Pentru al optulea an consecutiv, compania românească de curierat înregistrează creștere de două cifre acifrei de afaceri.

În 2022, întreg segmentul serviciilor de curierat a avut o evoluție medie a cifrei de afaceri de aproximativ 7% comparativ cu anul anterior. Creștere triplă comparativ cu media pieței înregistrată de Sameday și rezultatele primului trimestru al lui 2023 consolidează statutul de compania de curierat cu cea mai mare dinamică de creștere din segmentul său de activitate. Cum peste 90% dintre livrările Sameday sunt generate de e-commerce, evoluția pozitivă a companiei arată că un număr în creștere de magazine online apelează la serviciile curierului care a introdus livrarea la easybox în România.

În 2022 am depășit cu 84% rezultatele anului 2020, an de cotitură pentru Sameday, când am văzut o creștere de 142% a cifrei de afaceri. În ciuda contextului economic incert, premisele acestui an se arată a fi favorabile.

Lucian Baltaru, CEO Sameday Group

În ultimii doi ani compania a direcționat peste 500 mil. lei în dezvoltarea capacității operaționale și crearea de servicii de livrare facilitate de tehnologie. Valoarea investițiilor Sameday a depășit în anul 2022 suma de 150 mil. de lei, doar în România. Cele mai importante direcții investiționale au vizat extinderea rețelei easybox, tehnologia de sortare și livrare și dezvoltările software.

Investițiile constante în soluția de livrare la easybox au presupus atât optimizări software, cât și expansiunea rețelei. Sameday operează la nivel regional 4720 de easybox-uri, dintre care peste 3800 sunt amplasate în România. În orașele din țară, distanța pe care un client trebuie să o parcurgă până la un easybox din apropiere este de aproximativ 5 minute. Astfel, datorită proximității, a controlului asupra propriului timp și a rapidității procesului de livrare în locker, easybox a surclasat livrarea la adresă în preferințele consumatorilor din mediul urban. Conform unei cercetări comandate în luna mai de Sameday, preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă.

Citeste si:
Nou concept de magazin în România: cine conduce Good2Go și câte magazine vor fi deschise până la finalul anului
Nou concept de magazin în România: cine conduce Good2Go și câte magazine vor fi deschise până la finalul anului

Consolidarea rețelei easybox rămâne pentru Sameday o direcție strategică în 2023, aliniată obiectivului companiei de a îmbunătăți experiența clienților, a optimiza calitatea serviciilor oferite și a susține dezvoltarea magazinelor online. În prezent, conform aceluiași studiu, 68% dintre clienții magazinelor online prioritizează comercianții care oferă livrare în easybox.

Sameday încurajează magazinele online din România să se dezvolte internațional. Operațiunile pe care compania le-a deschis în 2020 în Ungaria și în 2022 în Bulgaria permite crearea unei zone de livrare deschise și integrată digital.

Cu o experiență de 16 ani pe piața din România, Sameday este compania de curierat cu o echipă de peste 5 000 de angajați și parteneri. Compania este prezentă în România, Ungaria și Bulgaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în peste 4700 de lockere easybox.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Sameday înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 11%, în primul trimestru al anului 2023