Lectură de 2 minute

03 Nov 2023 - Știri și Noutăți

retailArena | Roxana Puia, Environ: Multe dintre campaniile de reciclare de la noi s-au bazat pe recompense

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Roxana Puia, director de marketing al Asociației Environ, a vorbit la cea de-a unsprezecea ediție a retailArena despre actualele dificultăți în domeniul sustenabilității, în special în ceea ce privește deșeurile de echipamente electrice și electronice (DEEE).

 

Sursa foto: retail.ro/Ovidiu Udrescu

Roxana Puia spune că multe dintre campaniile de reciclare de la noi s-au bazat pe recompense, iar efectele nu au fost cele dorite.

„Românii ar trebui să înțeleagă sustenabilitatea ca fiind despre valori. Nu are legătură cu urșii panda sau cu balene, astfel de imagini ne dau impresia că e departe de noi. De fapt, are legătură cu aerul pe care îl respirăm, cu apa pe care o bem”, a spus Roxana Puia.

În Uniunea Europeană s-au colectat, în medie, 11 kg de deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) pe cap de locuiltor, în timp ce în România doar 4,5 kg. Ținta este aceea de a colecta 65% din media vânzărilor pe ultimii 3 ani. Doar Bulgaria și Slovacia susțin că ar fi îndeplinit acest target, în 2021, în timp ce restul țărilor nu au depășit 46%.

„Încercăm să dezvoltăm o infrastructură de puncte de colectare accesibile, care să fie disponibile 365 de zile, nu doar când sunt campanii. Vom începe un parteneriat strategic cu un mare lanț de clădiri de birouri, iar ținta noastră este de circa 40.000 de tone anual, ceea ce reprezintă provocarea majoră pentru noi”, a adăugat aceasta.

Totodată, reprezentanta Asociației Environ consideră că toate societățile ar trebui să își asume responsabilitatea extinsă a producătorului.

Ei pun pe piață produse deosebit de periculoase pentru mediu și sănătate, dar și cu potențial foarte mare de reintroducere în economie. Nu e doar o obligație suplimentară, ar trebui să se ocupe de acest aspect tot la fel de mult cum se ocupă și de vânzari”, a conchis directorul de marketing al Asociației Environ

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Citeste si:
BNPL, din ce în ce mai căutat. Ce preferă românii să plătească în rate fără dobândă
BNPL, din ce în ce mai căutat. Ce preferă românii să plătească în rate fără dobândă

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  retailArena | Roxana Puia, Environ: Multe dintre campaniile de reciclare de la noi s-au bazat pe recompense