2023 este anul în care cei mai mulți români fac achiziții pentru sărbătorile de iarnă. Cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel și rent-a-car.
În ceea ce privește tipul de produs, la mare căutare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania și brânzeturile și vinurile franțuzești, cu o creștere de cererii de 15-20 de ori în decembrie față de o lună normală. De asemenea, magazinele de cadouri înregistrează creșteri de 2-3 ori mai mari decât într-o lună obișnuită. Per total, valoarea medie a coșului pentru Crăciun este de 1.500 lei.
Pentru a crește valoarea comenzilor online în această perioadă, magazinele online au alocat bugete de marketing și de 5 ori mai mari față de o perioadă normală. Cele mai promovate produse sunt în această perioadă coșurile cadou, vacanțele, mâncarea tradițională sau băuturile, în special prin Google Ads, Google Search și Google Display.
Happy Advertising este una dintre principalele agenții de marketing digital din România. Fondată în 2009, compania a adunat de-a lungul timpului peste 1.000 de proiecte, atât locale, cât și internaționale și gestionează anul bugete de peste 2 milioane euro anual. În 2015 a pus bazele departamentului de digital. Printre principalele servicii oferite se numără: SEO, PPC, media buying, dezvoltare web, art și branding, consultanță, pentru industriile ecommerce, retail, pharma, automotive. Prin clienții agenției se află Bilka, Inmedio, IPSO Agricultură, Arval și alții.