Lectură de 2 minute

06 Mai 2021 - Știri și Noutăți

România, printre ţările Uniunii Europene în care au crescut vânzările cu amănuntul, depășind 8% în luna martie

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut cu 2,6%, în timp ce în zona euro avansul a fost de 2,7%, în martie, comparativ cu luna precedentă, România fiind printre statele membre UE cu cea mai mare creştere a acestuia, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În luna februarie, volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 4,2% în zona euro şi cu 3,8% în Uniunea Europeană.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere lunară a volumului comerţului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Danemarca (22,5%), Olanda (8,4%), Germania şi Lituania (ambele cu 7,7%), Letonia (6,9%), Slovacia (5,4%), Spania (3,6%), Slovacia (3,4%), Suedia (2,9%), Malta (2,6%) şi România (2,3%), cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (minus 15,4%), Slovacia (minus 14,7%) şi Malta (minus 8,9%).

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 2,3% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 4,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,8%.

Creșterea vânzărilor de produse non-alimentare

Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în martie cu 11,6%, comparativ cu perioada similară din 2020, în timp ce în zona euro avansul a fost de 12%.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere anuală a volumului comerţului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Slovenia (24%), Danemarca (22,6%) şi Franţa (21,3%), singurele scăderi fiind în Ungaria (minus 2,1%), Portugalia (minus 1,1%) şi Malta (minus 0,1%).

România a raportat o creştere anuală de 8,4% a volumului comerţului cu amănuntul în martie, după un avans de 3,8% luna precedentă.

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au crescut cu 14,1% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 23,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%.

Citeste si:
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, caută IT-iști în România și deschide un hub tehnologic în București
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, caută IT-iști în România și deschide un hub tehnologic în București

Indicele global al preţurilor la produsele alimentare a crescut în aprilie pentru a 11-a lună consecutiv, ajungând la cel mai ridicat nivel din mai 2014, pe fondul avansului preţurilor la zahăr, a anunţat Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  România, printre ţările Uniunii Europene în care au crescut vânzările cu amănuntul, depășind 8% în luna martie