Vânzările de combustibili auto au crescut cu 11,5% în iunie în UE, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020. În plus, vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 7,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au înregistrat un avans de 1,7%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie, comparativ cu perioada similară din 2020, s-a înregistrat în Bulgaria (22,7%), Lituania (15,3%), Slovenia (12,8%), Estonia (12,2%) şi România (12,1%), singura scădere fiind în Luxemburg (minus 3,2%).
În iunie, comparativ cu mai, volumul comerțului cu amănuntul a urcat cu 1,5% în zona euro și cu 1,2% în Uniunea Europeană. De asemenea, în mai, volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 4,1% în zona euro şi cu 4,2% în UE.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Irlanda (9,4%), Germania şi Letonia (ambele cu 4,2%) şi Lituania (2%), iar cel mai semnificativ declin în Malta (minus 3%), Austria (minus 2,7%) şi Croaţia (minus 2,6%).
Iunie a fost a doua lună de creştere consecutivă a volumului comerţului cu amănuntul, deşi avansul a fost mai redus decât în mai, când consumatorii au revenit în magazine, în urma atenuării restricţiilor introduse pentru a opri răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19).
România a raportat o scădere de 0,1% în iunie, comparativ cu luna precedentă, după un avans de 1,3% în mai.
Cumpărăturile online de alimente, în scădere în iunie
Achiziţiile online de de alimente, băuturi şi tutun, care au fost solide în timpul pandemiei, au scăzut în iunie, comparativ cu luna precedentă.
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial
În România, datele publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS) arată că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2021, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 3,2% datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,5%).
Mai mult, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, serie brută, în iunie 2021, cumparativ cu luna iunie 2020, a înregistrat o creștere pe ansamblu cu 12,1% datorită creșterilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+17,6%), vânzările de produse nealimentare (+14,0%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,8%).