Lectură de un minut

02 Feb 2022 - Știri și Noutăți

România, la coada clasamentului în privința cumpărăturilor online, dar este printre statele cu cea mai mare creștere

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Shoopingul online este în continuă creștere în Europa. Cumpărăturile stradale și din magazine au fost afectate de restricțiile COVID-19 și de schimbările apărute în obiceiurile și preferințele consumatorilor și au dus la modificări în comerțul electronic. Cu toate acestea, România este una dintre statele aflate la coada clasamentului în privința realizării cumpărăturilor online, dar este printre statele care au avut cea mai mare creștere în ultimii ani, potrivit datelor Eurostat. 

În cele 12 luni anterioare sondajului din 2021, 90% din oamenii cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani din UE au utilizat internetul. Astfel, 74% dintre aceștia au cumpărat sau comandat bunuri și servicii pentru consumul propriu. Cumpărăturile online au crescut cu cu un procent comparativ cu 2020 (73% dintre utilizatorii de internet) și cu 11 puncte procentuale comparativ cu 2016 (63%).

Cea mai mare rată a utilizatorilor de internet care au comandat bunuri și servicii prin intermediul internetului în ultimele 12 luni, înainte de sondaj, a fost înregistrată în Olanda (94%), Danemarca (92%) și Suedia (89%). La polul opus, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) și Bulgaria (42%).

În ultimii cinci ani, cea mai mare creștere în shopping-ul online în rândul utilizatorilor de internet a fost raportată în Cehia (cu 27%), Slovenia, Ungaria și România (toate cu peste 26%), precum și Croația și Lituania (ambele cu peste 25%).

Retail jobs

Hainele, încălțămintea și accesoriile: cea mai comună achiziție online

În cele trei luni anterioare sondajului, cele mai comune achiziții online de bunuri au fost hainele (inclusiv hainele sport), încălțămintea și accesoriile (comandate de 68% din cumpărătorii online). Produsele purtabile au fost urmate de livrările de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (31%), mobilă, accesorii pentru casă și grădină (29%), produse de îngrijire și wellness (27%), urmate de cărți printate, reviste și ziare (25%), articole sportive (fără articole vestimentare sportive, 24%), computere, tablete, telefoane mobile și accesoriile acestora (23%), jucării pentru copii sau articole de îngrijire a copiiilor (20%).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  România, la coada clasamentului în privința cumpărăturilor online, dar este printre statele cu cea mai mare creștere