Lectură de 3 minute

26 Sep 2023 - Știri și Noutăți

RetuRO a publicat contractul pentru comercianții înregistrați în Sistemul de Garanție Returnare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A., administratorul Sistemului Garanție-Returnare (SGR), anunță toți retailerii care comercializează băuturi din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri și care s-au înregistrat deja în Sistemul Garanție Returnare, pe platforma RetuRo, că în următoarele 20 zile pot consulta Contractul pentru Comercianți direct în platformă.

 

Sursa foto: Pixabay

Contractul pentru comercianții care se încadrează în normele Sistemului Garanție Returnare poate fi consultat, începând de astăzi, în platforma RetuRO. Contractul poate fi accesat în contul de utilizator de către toți comercianții de băuturi deja înregistrați și este disponibil pentru consultare timp de 20 zile.

Contractul poate fi accesat din contul de utilizator, la secțiunea “Consultare contract”, iar comercianții înregistrați în baza de date a Sistemului Garanție-Returnare sunt rugați să trimită toate observațiile și recomandările pe care le au cu privire la conținutul documentului pe adresa consultare@returosgr.ro până pe data de 16 octombrie 2023.

Procesul de înregistrate în Sistemul Garanție-Retrurnare rămâne deschis în continuare agenților economici care se încadrează în Sistemul Garanție-Returnare. Până în prezent, peste 60.000 de operatori economici s-au înregistrat în platforma SGR.

Ce companii sunt vizate

Companiile vizate să se înregistreze sunt producătorii și importatorii de băuturi, dar și comercianții care comercializează băuturi către consumatorii finali, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa sau cei care comercializează aceste produse ca și gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice și electronice etc).

Pentru a finaliza procesul, comercianții trebuie să înregistreze în platformă punctele de vânzare și să înscrie datele referitoare la produsele vândute în anul 2022, precum și estimarea pentru anul în curs, apoi să semneze Formularul Standard de Înregistrare, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. oferă pe toată perioada înscrierii asistență prin call center, la numărul de telefon: 021 207 00 09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 - 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.

Înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanție Returnare reprezintă o obligație legală conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021. Toți operatorii economici care încă se află în etape intermediare sunt încurajați să finalizeze cât mai repede procesul de înregistrare în platforma RetuRo, pentru a putea consulta acordul și transmite propriile opinii administratorului Sistemului.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

Citeste si:
Schimbări majore la Lidl. Retailerul va renunța la etichetele de preț din hârtie 
Schimbări majore la Lidl. Retailerul va renunța la etichetele de preț din hârtie 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  RetuRO a publicat contractul pentru comercianții înregistrați în Sistemul de Garanție Returnare