“Pentru companii, este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurrent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități”, Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienților, respectiv mai puțin loial/ă, la fel de loial/ă și mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidențiează comportamentele în schimbare în noua realitate.
Retailul a înregistrat o creștere în perioada 2020-2021
Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorilor propriilor clienți.
Tinerii cu vărste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%).
Studiul este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research. Metodologie: 1013 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users și patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie.
Reveal Marketing Research a fost fondat la 1 iulie 2008 de Marius Luican, CEO și antreprenor. În anul 2021, Reveal Marketing Research preconizează că cifra de afaceri va fi dublă și este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.