Lectură de 3 minute

30 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul de parfumuri și cosmetice Notino a investit 3 milioane de euro în centrul de logistică și distribuție din București

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Notino, unul dintre retailerii online de parfumuri și cosmetice, a investit 3 milioane de euro în dezvoltarea centrului logistic de 7.000 de metri pătrați din București, deschis anul trecut, de unde va gestionat de acum livrările în România, Grecia și Bulgaria.

Anul trecut, Notino a decis să deschidă un centru de distribuție în România, decizie accelerată de pandemia Covid-19, care a restricționat transportul și circulația în Uniunea Europeană. Capacitatea depozitului permite Notino să își extindă în continuare oferta de produse, care în prezent este de 55.000 de tipuri de produse, de la make-up, până la odorizante de cameră.

Cele mai mari investiții au fost făcute în IT, în sistemele de depozitare și în transport. În 2021, Notino a investit într-un sistem semiautomat de depozitare, care a crescut capacitatea de stocare, pregătindu-se pentru următorul sezon de Black Friday și Crăciun, perioade când cererea de produse este mai mare. Viteza de livrare a crescut, Notino oferind chiar livrări în ziua următoare, ca rezultat al reducerii timpului de pregătire a comenzii, de la momentul plasării, până la momentul livrării către curier. În viitor, compania plănuiește să investească mai mult în automatizarea ambalării.

Înscrie-te la conferința retailArena: A Game of the Future și află cele mai noi informații din retail, FMCG, e-commerce și domeniile conexe de la speakeri de top din industrie.

Într-o zi obișnuită, centrul de distribuție gestionează 5.000 de colete. Cererea mai mare începe în jurul perioadei de Black Friday și continuă până la Crăciun, când sunt livrate aproximativ 15.000 de colete pe zi. Anul trecut, Notino a înregistrat un număr record de 140.000 de comenzi din toată Europa într-o singură zi, la centrul de distribuție din Republica Cehă, în perioada Black Friday.

Notino se pregătește de Black Friday

La centrul de distribuție din România lucrează aproximativ 130 de angajați, dar în perioada Crăciunului numărul crește la 200, datorită numărului mare de colete.

În viitor, Notino intenționează să deschidă mai multe centre de distribuție în străinătate pentru a putea oferi aceleași servicii și în alte zone.

România este a patra cea mai mare țară din punct de vedere al vânzărilor, pe primele locuri clasându-se Republica Cehă și Polonia. În 2020, Notino a avut o cifră anuală de afaceri de 563 de milioane de euro (2,7 miliarde de lei), iar ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.

Citeste si:
Dove lansează un nou portofoliu de produse, dezvoltate după un deceniu de cercetare
Dove lansează un nou portofoliu de produse, dezvoltate după un deceniu de cercetare

În anul 2020, Notino a realizat o cifră de afaceri de 563 milioane de euro (14,5 miliarde de coroane cehești). Anual, Notino vinde peste 55 de milioane de produse și gestionează 12 milioane de comenzi. În timpul sezonului de Crăciun, Notino expediază până la 140.000 de colete într-o singură zi.

Notino este un magazin online de parfumuri și cosmetice din Europa, care a început pe piața din Republica Cehă în 2004. În prezent, Notino activează pe 26 de piețe europene, unde operează, printre altele, 26 de magazine fizice. Este partener autorizat al celor mai mari companii mondiale de beauty, precum L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig și altele. Are un portofoliu incredibil de 55.000 de produse, de la peste 1.150 de branduri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul de parfumuri și cosmetice Notino a investit 3 milioane de euro în centrul de logistică și distribuție din București