Lectură de 2 minute

03 Nov 2023 - Știri și Noutăți

retailArena|Szabolcs Nemes, Roland Berger: Până în 2027, companiile din retail care folosesc AI vor crește de la 4% la 80%

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Szabolcs Nemes, Director General şi Partener în cadrul biroului Roland Berger București, a prezentat un studiu despre retailul viitorului în cadrul retailArena. Oferind o imagine de ansamblu asupra modului în care va arăta clientul viitorului, acesta a spus că implicarea consumatorilor va deveni extrem de importantă. "În 2030, la nivel global, 50% din populație va fi din Generația Z și Alpha, fiind nativi digitali, aceștia își folosesc 75% din timpul liber online."

Sursa foto: retail.ro/Ovidiu Udrescu

Potrivit studiului prezentat de cei de la Roland Berger, companie de consultanță în management, prezentă de peste 25 de ani pe piața locală, Szabolcs Nemes a expus o imagine a retailului și a clientului din viitor. În acest context, el a relatat ca, până în 2027, companiile din retail care folosesc AI vor crește de la 4% la 80%.

„Mărimea pieței de inteligență artificială în retail se situa undeva la 6 miliarde de dolari anul trecut și cu așteptarea ca această dimensiune a pieței să crească aproape de 15 ori, să treacă de 80 de miliarde la nivelul anului 2030. Această creștere semnificativă scoate în evidență importanța, penetrarea și utilizarea tehnologiei. Dacă astăzi, una din 25 de companii de retail folosesc inteligență artificială, așteptarea este ca în decurs de 4 s au 5 ani, la nivelul anului 2027, 80% din companii să folosească tehnologia aceasta sub o formă sau alta”, a explicat Szabolcs Nemes.

În ceea ce privește clientul viitorului, acesta precizează că, până în 2030, oameni din cadrul generației Z și generația Alfa, cei născuți după mijlocul anilor 90 și după anul 2010 vor fi cei care implicați în schimbarea obiceiurilor de consum în industria de retail.

Vorbim de o generație mult mai conectată, nativă din punct de vedere digital, lucru care se reflectă din punct de vedere comportamental, mai ales dacă ne uităm la orele petrecute online, în fața telefonului. Prima activitate a zilei pentru 9 din 10 persoane este verificarea telefonului. 35 de ore pe săptămână petrecute pe telefon reflectă o generație și o categorie de consumatori care petrec mult timp în digital, obișnuiți să aibă o experiență lină în zona de online, cu tot ce implică lucrul acesta, iar asta se răsfrânge și asupra deciziei de cumpărare”, a mai precizat acesta.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe FAN Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  retailArena|Szabolcs Nemes, Roland Berger: Până în 2027, companiile din retail care folosesc AI vor crește de la 4% la 80%