Lectură de 2 minute

07 Nov 2023 - Știri și Noutăți

retailArena | Mihai Cismașiu, Mastercard: Tranzacțiile au crescut ca frecvență, dar au scăzut ca valoare

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Despre modul în care inflația a schimbat comportamentul consumatorilor a vorbit, la cea de-a unsprezecea ediție retailArena, Mihai Cismașiu-Buda, Principal, Data & Services Mastercard Romania, Croatia, Israel. 

Sursa foto: retail.ro/Ovidiu Udrescu

Pandemia a fost un catalizator foarte puternic în ceea ce privește plata cu cardul. Această metodă de plată, atât prin intermediul POS cât și online, a crescut vertiginos în România. Cu toate acestea, românii au cheltuit banii mai mult pe călătorii în ultimii ani.

Inflația și toate schimbările macroeconomice duc la o schimbare a tipologiei tranzacțiilor. Ce s-a transformat în comportamentul consumatorilor? Practic, tranzacțiile au crescut ca frecvență, dar au scăzut ca valoare, iar consumatorii cumpără doar când și ce au nevoie. Nu mai există un indulgement al tranzacțiilor, în special la comercianții și retailerii obișnuiți. Acest lucru vine din presiunea provocată de inflație și din toată restrângerea pandemiei, ale cărei efecte încă le vedem”, a precizat Mihai Cismașiu.

Ce soluții oferă Mastercard retailerilor pentru a atrage mai mulți clienți

Mastercard monitorizează toate tranzacțiile efectuate cu cardul unei persoane. În consecință, le poate dezvălui retailerilor cine sunt clienții lor, ce tip de client este cel mai relevant pentru un anumit comerciant sau cât de mare este cota de piață pentru acel tip de client. Astfel, compania poate oferi instrumentele necesare pentru loializarea clienților.

„Noi avem tooluri de loializare prin care putem să vă răsplățim clienții. Spre exemplu, cu ajutorul toolului de cashback. Partenerilor noștri comercianți le putem spune care sunt trendurile tranzacționale. De asemenea, avem un produs numit test&learn, este cea mai complexă platformă de A/B testing pe care o cunosc. Facem foarte multe tipuri de teste pe tot ce înseamnă inițiative ale partenerilor noștri comercianți. Noi avem genul de platformă care poate defini si testa prețul optim pentru a maximiza veniturile retailerilor”, a explicat reprezentantul Mastercard.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  retailArena | Mihai Cismașiu, Mastercard: Tranzacțiile au crescut ca frecvență, dar au scăzut ca valoare