Lectură de 2 minute

02 Apr 2020 - Știri și Noutăți

Restricţionarea activității centrelor comerciale afectează peste 9.000 de magazine din România şi generează pierderi de până la 20 de milioane de euro

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Decizia autorităților de a suspenda temporar activitatea de comercializare a bunurilor considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale afectează peste 9.000 de magazine din România, fiecare zi de închidere provocând pierderi ca urmare a unor venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro, potrivit unei analize a companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Ordonanțele militare emise în contextul pandemiei de Covid-19 exceptează de la această suspendare magazinele care comercializează preponderent produse alimentare, electronice, veterinare și farmaceutice, precum și serviciile de curățătorie și optică medicală.

Stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail și galerii comerciale) din România este de circa 3,9 milioane de metri pătrați, din care supermarketurile și hipermarketurile - principala categorie de magazine rămase deschise, reprezintă circa 23%, potrivit datelor Cushman & Wakefield Echinox. Estimarea cu privire la veniturile neîncasate ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală pentru un astfel de centru comercial, estimat la 2.000 de euro / mp / an.

„La nivel internaţional, în contextul problemei sociale, dar și a pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri și casele de modă cu tradiție au început să se implice serios în lupta împotriva răspândirii virusului, în vederea reluării activității normale și redeschiderii magazinelor. Marile grupuri din acest sector, precum LVMH sau L’Oreal, au început producerea de substanțe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex au intervenit prin reorientarea către producția echipamentelor medicale de protecție. Aceste lucruri se întâmplă mai ales în contextul în care retailerii de modă și de beauty au stocuri imense de produse nevândute în această perioadă. Suspendarea programului de fashion week sau nelansarea colecțiilor de toamnă-iarnă 2020 sunt lucruri fară precedent, la care piața trebuie să se adapteze”, se arată în comunicatul de presă emis de Cushman & Wakefield Echinox.

În timp ce comerţul online pentru produse de lux (sau produse neesenţiale) a scăzut dramatic în ultima lună, retailerii de produse alimentare şi de uz caznic care erau deja pregătiţi pentru operaţiuni online au avut de câştigat.

„În afara produselor alimentare, farmaceutice, de întreținere și veterinare, comerțul online reprezintă în momentul de faţă singura opțiune pentru consumatori. Astfel, în funcție de cât de mult va dura distanțarea socială, este posibil ca obișnuința oamenilor de a comanda din confortul casei lor să schimbe modul de achiziție al produselor pe viitor, în special în ceea ce privește alimentele sau alte produsele uzuale”, a declarat Bogdan Marcu, partner retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de pe piaţa locală, ce activează ȋn toate segmentele pieţei imobiliare.

Citeste si:
Leroy Merlin a închiriat două spații comerciale ale Cora. Când și unde vor fi deschise noile magazine de bricolaj 
Leroy Merlin a închiriat două spații comerciale ale Cora. Când și unde vor fi deschise noile magazine de bricolaj 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Restricţionarea activității centrelor comerciale afectează peste 9.000 de magazine din România şi generează pierderi de până la 20 de milioane de euro