Lectură de 2 minute

04 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Războiul dintre ciocolatierii Lindt și artizanii italieni a ajuns aproape de un armistițiu

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Îndelungata dispută privind ciocolata dintre gigantul elvețian Lindt & Sprüngli și artizanii italieni se apropie de o rezolvare. Un potențial acord, intermediat de regiunea italiană Piemonte, va deschide calea pentru un statut protejat pentru emblematicul "Gianduiotto" din Torino, permițând în același timp Lindt & Sprüngli să își continue versiunea, potrivit presei.

Sursa foto: unsplash

Gianduiotto este un mic produs de cofetărie care se topește în gură, alcătuit dintr-un amestec cremos de alune piemonteze prăjite, cacao și zahăr.

Lindt & Sprüngli, care deține producătorul italian Caffarel din 1997, a blocat demersul unui grup de aproximativ 40 de ciocolatieri, precum și al unor companii precum Ferrero, Venchi și Domori, de a solicita crearea unei Indicații Geografice Protejate (IGP) pentru această dulceață în UE, potrivit ESM.

Cu toate acestea, Lindt a precizat acum că s-ar putea ajunge în curând la un acord cu grupul de ciocolatieri care va permite crearea unei IGP "Gianduiotto de Torino".

Compromisul în discuție va permite crearea IGP, însă filiala Lindt nu va adera la aceasta, ci i se va permite să își păstreze marca (Gianduia 1865. L'autentico Gianduiotto di Torino) și rețeta.

Rețeta originală

Disputa s-a concentrat în jurul rețetei, cei care doreau obținerea IGP cerând revenirea la rețeta originală de 30-45% alune prăjite din Piemont, cel puțin 25% cacao, plus zahăr, în timp ce Caffarel de la Lindt adaugă lapte praf și folosește mai puține alune.

Se așteaptă ca acordarea statutului IGP să ridice profilul ciocolatei și să crească vânzările, care generează deja aproximativ 200 de milioane de euro.

Guvernatorul Piemontului, Alberto Cirio, a subliniat că recunoașterea IGP are ca scop protejarea excelenței în domeniul dulciurilor ca patrimoniu comun al Piemontului, mai degrabă decât să servească drept marcă comercială.

Citeste si:
Brandul italienesc de cosmetice KIKO a deschis primul magazin din România
Brandul italienesc de cosmetice KIKO a deschis primul magazin din România

Acordul pozitiv din partea Ministerului italian al Agriculturii este așteptat în termen de 30 de zile, iar aprobarea finală din partea Comisiei Europene este așteptată până la sfârșitul anului.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Războiul dintre ciocolatierii Lindt și artizanii italieni a ajuns aproape de un armistițiu