Lectură de 2 minute

29 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Războiul din Ucraina costă PepsiCo aproximativ jumătate de miliard de dolari

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

PepsiCo a fost nevoit să înregistreze cheltuieli de aproximativ jumătate de miliard de dolari ca urmare a retragerii din Rusia. Producătorul de băuturi a realizat o creștere a vânzărilor cu puțin sub 10%, scrie Retail Detail. Compania americană raportează pierderi de 41 de milioane de dolari (230 de milioane de euro) în costuri directe, care includ închiderea fabricilor și stocurile pierdute, la care se adaugă deprecierea mărcilor rusești. În total, PepsiCo a înregistrat taxe de 482 de milioane de dolari (450 de milioane de euro).

Ca majoritatea celorlalte mărci occidentale, PepsiCo s-a retras din Rusia din cauza invaziei Ucrainei. Anterior, producătorul Lay’s și 7Up făcea 4% din toate vânzările sale în Rusia, așa că efectele se văd chiar dacă grupul continuă să vândă anumite produse alimentare în țară, mai scrie publicația. Anterior, compania se așteptase la o creștere de 6%.

Cu toate acestea, PepsiCo își crește previziunile cu privire la vânzări în 2022, după un prim trimestru favorabil. În cele trei luni încheiate la 19 martie, vânzările au crescut cu 9,3 %, până la 16,2 miliarde de dolari (15 miliarde de euro). Au crescut atât prețurile, cât și volumele vânzărilor.

În ceea ce privește estimările pentru 2022, producătorul și-a îmbunătățit perspectivele de vânzări. PepsiCo se aștepta ca veniturile pe întregul an să crească cu 8%, față de 6% cât era estimarea inițială pentru creșterea organică, potrivit raportului financiar publicat de companie.

Retail jobs

Având în vedere puterea și rezistența afacerii noastre până în prezent și ținând cont de o inflație mai mare decât cea estimată a costurilor materiilor prime pentru restul anului 2022, ne așteptăm acum ca vânzările noastre organice pentru întregul an să crească cu 8%”, a spus Ramon Laguarta, CEO-ul companiei.

În ciuda costurilor din Rusia, profitul net s-a dublat cu peste 4,3 miliarde de dolari (4 miliarde de euro). Grupul își scade prognoza pentru întregul an, în principal din cauza efectelor valutare, dar avertizează că efectele conflictului s-ar putea extinde și mai mult.

PepsiCo are în Rusia peste 20.000 de angajați.

Citeste si:
McDonald’s se retrage din Rusia și a început vânzarea afacerii cu 850 de restaurante
McDonald’s se retrage din Rusia și a început vânzarea afacerii cu 850 de restaurante
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Războiul din Ucraina costă PepsiCo aproximativ jumătate de miliard de dolari