Lectură de 2 minute

22 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Raport PwC: România a devenit mai atractivă pentru companiile private, în ciuda infrastructurii reduse

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

România a urcat pe locul 28 într-un clasament al celor mai atractive 33 state din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) pentru companiile private, după ce se situase pe locul 32 la ediția anterioară, conform analizei PwC EMEA Entrepreneurial & Private Business Heatmap. 
 

Sursa foto: Pixabay.com

Clasamentul este realizat pe baza scorurilor obținute în funcție de 64 de indicatori la nouă categorii, respectiv macroeconomie, mediu de afaceri, cadrul fiscal și de reglementare, sustenabilitate și climă, responsabilitate socială și guvernanță, sănătate publică, educație/competențe/talente, tehnologie și infrastructură și ecosistemul de start-up-uri.

”Cei mai importanți factori care contribuie la atractivitatea pentru investiții noi ale companiilor private sunt un mediu de afaceri puternic, un ecosistem vibrant de start-up-uri care atrag capital, o infrastructură de calitate (IT, internet, birouri) și o ofertă de forță de muncă bine calificată. Țările care dispun de aceste atribute cheie rămân pe radarul investitorilor privați, indiferent de provocările economice sau sociale pe termen scurt. România a progresat ușor la scorul general față de ediția anterioară, performând cel mai bine la indicatorii mediul fiscal și de reglementare și macroeconomie, însă, după cum arată analiza, aceștia au un grad relativ scăzut de influență asupra modului în care companiile evaluează și aleg o țară ca destinație pentru a-și dezvolta activitatea. Dealtfel, pentru că analiza a avut loc la finalul anului trecut, indicatorul fiscalitate nu reflectă influența modificărilor majore aplicate din 2024 care, cel mai probabil, se va vedea la următoarea ediție”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

Potrivit EMEA EPB Heatmap 2023, România ocupă locul 7 la capitolul macroeconomie și, respectiv, 8 la cadru fiscal și de reglementare, între cele 33 de țări analizate. La restul categoriilor, România se situează la finalul clasamentului, astfel:

  • tehnologie și infrastructură - locul 18,
  • responsabilitate socială și guvernanță - locul 20,
  • sustenabilitate și climă - poziția 21,
  • educație/competențe și talente - locul 22,
  • mediul de afaceri - locul 24,
  • ecosistemul de start-up-uri 24,
  • sănătate publică - locul 33, ultimul loc.

Aceste poziții plasează România în a patra categorie a analizei, a statelor emergente, după Grecia și înaintea Bulgariei, Slovaciei, Croației.

În prima categorie, a statelor lider din punct de vedere al atractivității se află în ordine Elveția, Suedia, Germania, Olanda, Danemarca, Norvegia, Marea Britanie, Finlanda, Irlanda, Spania și Franța, iar în a doua, a statelor avansate, sunt Luxemburg, Austria, Belgia, Portugalia, Italia și Estonia.

În a treia categorie a analizei, a statelor în curs de dezvoltare se regăsesc Polonia, Lituania, Cipru, Malta, Cehia, Ungaria, Letonia și Slovenia.

Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 151 de țări cu mai mult de 364.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Citeste si:
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Raport PwC: România a devenit mai atractivă pentru companiile private, în ciuda infrastructurii reduse