Lectură de 3 minute

15 Feb 2023 - Știri și Noutăți

PROMELEK XXI, parte a grupului spaniol Elektra, a înregistrat o cifră de afaceri de 40,5 milioane în 2022

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Compania clujeană PROMELEK XXI, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de cca. 40,5 milioane de euro (cca. 200 de milioane de lei) în creștere cu 33% comparativ cu anul precedent, când business-ul s-a situat la cca. 30,5 milioane de euro (cca. 150 milioane de lei). Majorarea a fost determinată atât de investițiile realizate de companie în dezvoltarea echipei, cât și de oportunitățile generate de situația geopolitică actuală, respectiv nevoia tot mai mare a clienților de a accesa soluții de eficientizare energetică.

Sursa foto: PROMELEK XXI

2022 a fost un an plin de provocări. Ne-am confruntat cu majorări de prețuri la materiile prime și sincope în lanțul de aprovizionare din cauza situației geopolitice, cu dificultăți în menținerea unui stoc optim de produse și materiale, dar și cu instabilitatea și volatilitatea pieței. Cu toate acestea, am raportat o majorare importantă a business-ului și, de asemenea, a profitabilității, cu peste 30%.

Károly Nagy, Director General PROMELEK XXI

Potrivit afirmațiilor sale, în acest moment Promelek XXI colaborează cu cca. 2.000 de parteneri din toate zonele țării, atât cu vânzători specializați, cât și cu instalatori importanți, precum și cu marile lanțuri de magazine. O parte considerabilă a business-ului companiei este realizată pe segmentul de distribuție – cca. 48%, dar și pe cel de proiecte cu cca. 45%, în timp ce zona de producție (n.red.: în atelierul propriu) aduce 7% din cifra de afaceri.

Majorarea raportată de companie anul trecut a fost determinată și de o serie de oportunități cum ar fi, creșterea gradului de investiții în soluțiile de eficientizare energetică, în contextul geopolitic actual, care a adus creșteri consistente de preț pentru gaz și energie electrică. De asemenea, programele guvernamentale de finanțare pe segmentul sistemelor fotovoltaice au avut un impact important în business, alături de creșterea cererii pe segmentul industrial.

Reprezentantul companiei a subliniat, în plus, că pentru anul 2023 estimează că piața de profil va raporta o nouă creștere, mai ales în ceea ce privește zona de clienți profesionali.

Raportat la planurile Promelek XXI pentru anul în curs, Károly Nagy a declarat că va continua procesul de digitalizare, cu implementarea unor soluții robotizate menite să accelereze tehnologizarea producției și, nu în ultimul rând, compania va pune accent pe promovarea în piață a soluțiilor de energie regenerabilă, sistemelor fotovoltaice și a celor de automatizări de clădiri inteligente.

În ceea ce privește businessul companiei, reprezentantul Promelek XXI mizează pe un avans cu 20% în 2023 a cifrei de afaceri și cel puțin menținerea profitabilității.

Citeste si:
Profi a deschis 87 de magazine noi în 2023: ce cifră de afaceri a înregistrat retailerul
Profi a deschis 87 de magazine noi în 2023: ce cifră de afaceri a înregistrat retailerul

PROMELEK XXI și-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluții complete pentru instalații electrice de joasă şi medie tensiune și o gamă completă de servicii tehnico-comerciale și logistice. Din anul 2011, Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigioși jucători pe piața internațională de instalații și echipamente electrice, urmând ca în anul 2016 compania să își schimbe numele în cel actual.

PROMELEK XXI importă și distribuie în exclusivitate în România mărci precum Baks, Dietzel Univolt, PCE și TEM. De asemenea, este unul dintre cei mai importanți distribuitori pentru brandurile Legrand, Schneider și Gewiss. Prezenți și pe segmentul industrial cu o serie de mărci de renume internațional precum Weidmüller, Rittal și Siemens, oferă partenerilor un portofoliu complet de soluţii şi alternative în domeniul instalațiilor și echipamentelor electrice.

Pe lângă toate aceste mărci internaționale, oferta Promelek XXI include și o serie de branduri proprii precum Strohm și Flink, care cuprind în primul rând produse de conectică pentru locuință, dar și produse sezoniere, cum ar fi cele pentru iluminatul grădinii, iluminat ambiental și iluminatul festiv de iarnă.

Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele țării, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, Hyper- și Supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

PROMELEK XXI este deținută, în proporție de 77,6%, de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deținută de Remus Hațegan, Director Executiv.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  PROMELEK XXI, parte a grupului spaniol Elektra, a înregistrat o cifră de afaceri de 40,5 milioane în 2022