Scăderea profitului operațional
Compania olandeză, ale cărei mărci includ Tiger și Sol, a declarat că se așteaptă acum ca creșterea profitului operațional înainte de cheltuieli excepționale în acest an să fie între zero și un procent mediu de o singură cifră, noteaza esm.
Anterior, prognozase un procent de o cifră medie sau mare.
În primul semestru, Heineken a vândut cu 5,6% mai puțină bere decât în urmă cu un an și, în ciuda unui salt al veniturilor datorat prețurilor mai mari, a suferit o scădere de 8,8% a profitului operațional în termeni comparabili, față de scăderea medie de 4,8% prognozată într-un sondaj realizat de companie.
Rezultate slabe în Asia
Heineken a declarat că rezultatele sale din Asia au fost afectate de o încetinire economică, în special în Vietnam, una dintre cele mai mari piețe ale companiei, care se confruntă cu o cerere globală redusă pentru exporturile sale.
Volumele de bere din regiune au scăzut cu 13,2%, iar vânzările de beri premium mai scumpe cu și mai mult. Profitul operațional s-a redus cu aproximativ o treime.
Producătorul de bere - a cărui marcă omonimă este cea mai bine vândută bere din Europa - a declarat că se așteaptă la o redresare globală puternică a profitului în a doua jumătate a anului.
"În Europa, regiunea cu cel mai mare impact inflaționist, volumul a scăzut în conformitate cu așteptările noastre, însă cererea în APAC a fost considerabil mai slabă decât se prevăzuse, din cauza încetinirii economice și a propriei noastre performanțe slabe în Vietnam", a comentat Dolf van den Brink, director executiv.