Lectură de 2 minute

31 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Profiturile Heineken, în scădere. Producătorul a vândut cu 5,6% mai puțină bere comparativ cu anul trecut

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Heineken, al doilea mare producător de bere din lume în funcție de volum, și-a redus prognoza de creștere a profitului pentru 2023, după ce încetinirea economică pe una dintre principalele piețe asiatice a redus profiturile din primul semestru cu mai mult decât se aștepta.

Sursa foto: Pixabay

Scăderea profitului operațional

Compania olandeză, ale cărei mărci includ Tiger și Sol, a declarat că se așteaptă acum ca creșterea profitului operațional înainte de cheltuieli excepționale în acest an să fie între zero și un procent mediu de o singură cifră, noteaza esm.

Anterior, prognozase un procent de o cifră medie sau mare.

În primul semestru, Heineken a vândut cu 5,6% mai puțină bere decât în urmă cu un an și, în ciuda unui salt al veniturilor datorat prețurilor mai mari, a suferit o scădere de 8,8% a profitului operațional în termeni comparabili, față de scăderea medie de 4,8% prognozată într-un sondaj realizat de companie.

Rezultate slabe în Asia

Heineken a declarat că rezultatele sale din Asia au fost afectate de o încetinire economică, în special în Vietnam, una dintre cele mai mari piețe ale companiei, care se confruntă cu o cerere globală redusă pentru exporturile sale.

Volumele de bere din regiune au scăzut cu 13,2%, iar vânzările de beri premium mai scumpe cu și mai mult. Profitul operațional s-a redus cu aproximativ o treime.

Producătorul de bere - a cărui marcă omonimă este cea mai bine vândută bere din Europa - a declarat că se așteaptă la o redresare globală puternică a profitului în a doua jumătate a anului.

"În Europa, regiunea cu cel mai mare impact inflaționist, volumul a scăzut în conformitate cu așteptările noastre, însă cererea în APAC a fost considerabil mai slabă decât se prevăzuse, din cauza încetinirii economice și a propriei noastre performanțe slabe în Vietnam", a comentat Dolf van den Brink, director executiv.

Citeste si:
O nouă bere de la Bergenbier: ce brand a lansat producătorul
O nouă bere de la Bergenbier: ce brand a lansat producătorul

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Profiturile Heineken, în scădere. Producătorul a vândut cu 5,6% mai puțină bere comparativ cu anul trecut