Lectură de 2 minute

25 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Profitul lanțului de magazine Lidl, în scădere. Ce decizie a luat retailerul

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Lidl și-a văzut profitul net scăzând cu un sfert anul trecut, până la 1,64 miliarde de euro. Pentru a înrăutăți situația, creșterea ratelor dobânzilor pare să facă imposibilă orice îmbunătățire rapidă.

 

 

Sursa foto: Lidl

Mai exact, este vorba despre Lidl Stiftung, holdingul lanțului de supermarketuri, care și-a văzut profitul net scăzând cu aproape 500 de milioane de euro, la 1,64 miliarde de euro, în anul financiar încheiat la 28 februarie. Asta înseamnă o marjă de profit de doar 2,0 %, potrivit retaildetail.eu.

Lidl a înregistrat vânzări nete de 81,8 miliarde de euro în aceeași perioadă, dar acest lucru nu arată imaginea completă, deoarece compania include doar parțial în aceste cifre vânzările din Germania și Franța. Anterior, Lidl a estimat vânzările anuale consolidate la 114,8 miliarde de euro.

Motivele pentru scăderea profiturilor sunt aproape universale: costurile pentru energie, transport, achiziții și finanțare au crescut puternic anul trecut. Din cauza acestor costuri mai mari, profitul brut a crescut cu doar 10 %, în ciuda unei creșteri de 22,6 % a volumului comercial. Pe scurt, anul trecut, Lidl nu a reușit să transfere către consumatori creșteri de prețuri de trei miliarde de euro.

Lidl își va încetini expansiunea pentru a reduce costurile

Totuși, costurile de finanțare sunt cele care joacă un rol principal: anul trecut, retailerul a plătit nu mai puțin de 360 de milioane de euro în dobânzi, mai ales că datoria financiară netă a crescut cu mai mult de o treime, ajungând la 14,8 miliarde de euro anul trecut, deoarece depozitele nealimentare debordante și investițiile continue au costat scump compania.

Pe măsură ce ratele dobânzilor continuă să crească, redresarea nu va veni ușor. Se spune că Lidl își va încetini în mod deliberat expansiunea în acest an și chiar va reduce costurile. De asemenea, în acest moment au loc numeroase schimbări de management, iar lanțul își supraveghează și prețurile de vânzare. Cu alte cuvinte, agitația este palpabilă.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări. Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm. În prezent, Lidl are aproximativ 376.000 de angajați, dintre care peste 10.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 300 de magazine și 6 centre logistice.

Citeste si:
Începe Colecta Națională de Alimente: în ce magazine puteți dona 
Începe Colecta Națională de Alimente: în ce magazine puteți dona 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Profitul lanțului de magazine Lidl, în scădere. Ce decizie a luat retailerul