Cu toate acestea, retailerul olandez, care produce sortimente ca Heineken, Tiger şi Sol, a anunţat că profitul operaţional înainte de elementele excepţionale s-a dublat la 1,63 miliarde de euro (1,93 miliarde de dolari) în primele şase luni din acest an, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,22 miliarde de euro.
Directorul executiv Dolf van den Brink spune că rezultatele pentru prima parte a anului sunt mulțumitoare, însă își exprimă prudența, având în vedere că rezultatele preconizate pentru 2021 ar trebui să fie sub nivelurile pre-pandemice.
"Spre deosebire de anul trecut, acum vedem un impact semnificativ asupra afacerii din sud-estul Asiei", a declarat Van den Brin pentru sursa citată, cu referire la consecințele pandemiei.
Pe de altă parte, Dolf van den Brink spune că Vietnamul, o piață de top pentru Heineken, este o preocupare. Mai mult, fabrica de bere din Malaezia este închisă, iar turismul redus are efecte negative pentru vânzările pe piața respectivă.
Anterior, Heineken estima o îmbunătăţire a condiţiilor de pe piaţă în semestrul doi din 2021, în funcţie de evoluţia campaniei de vaccinare.
Grupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere şi cidru internaţionale, regionale, locale şi de specialitate. În România, compania oferă un portofoliu divers de mărci de bere şi cidru, câteva dintre acestea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi Miercurea Ciuc). Fabricile din România au peste 1.100 de angajaţi şi se aprovizionează de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente.