În timp ce Mars este cunoscută mai ales pentru dulciurile sale de larg consum, achiziția Hotel Chocolat va oferi companiei din New Jersey o marcă premium pe care o poate extinde în Marea Britanie și "potențial în noi zone geografice". Mars a declarat că achiziția va adăuga în portofoliul său un brand cu "capacități distinctive în dezvoltarea de produse, cadouri de lux și experiențe de brand imersive", scrie fooddive.com.
Chiar dacă produsele premium au fost puternic afectate de inflație, deținerea unui alt brand care să joace în această categorie ar putea fi benefică pentru Mars, completând dulciurile cu prețuri mai mici sinonime cu compania mai mult decât centenară.
În același timp, Mars achiziționează un producător de ciocolată care are atribute din ce în ce mai populare în rândul consumatorilor, inclusiv utilizarea ingredientelor naturale, angajamentul de a folosi fiecare parte a boabelor de cacao și garantarea faptului că producătorii săi primesc un venit decent în schimbul îndeplinirii unor obiective de muncă sustenabile și etice.
Mars va beneficia, de asemenea, de magazinele fizice și de platforma de comerț digital a Hotel Chocolat.
Planurile de expansiune internațională ale Hotel Chocolat au întâmpinat probleme în trecut. Hotel Chocolat și-a închis vânzările directe pe site-ul web pentru consumatori în SUA în septembrie 2022, la câteva luni după ce și-a închis magazinele de tip high-street din această țară.