Nike a declarat pe 3 martie că va suspenda temporar operațiunile la toate magazinele sale deținute și operate în Rusia, ca răspuns la acțiunile Moscovei în Ucraina, adăugând că cele încă deschise sunt operate de parteneri independenți. Compania s-a alăturat altor mărci occidentale importante, precum McDonald's și Google, confirmând că va părăsi complet țara.
Companiile străine care doresc să părăsească Rusia din cauza războiului din Ucraina se confruntă cu perspectiva adoptării de noi legi în următoarele săptămâni, care să permită Moscovei să sechestreze bunurile și să impună sancțiuni penale. Acest lucru a încurajat unele companii să-și accelereze plecarea.
„Nike a luat decizia de a părăsi piața din Rusia. Prioritatea noastră este să ne asigurăm că ne sprijinim pe deplin angajații, în timp ce ne reducem în mod responsabil operațiunile în următoarele luni”, a spus firma într-un comunicat trimis prin e-mail.
Pentru Nike, care obține mai puțin de 1% din veniturile sale din Ucraina și Rusia combinate, mișcarea este mai degrabă simbolică decât materială pentru rezultatele sale.
Compania este cunoscută pentru faptul că ia atitudine cu privire la problemele sociale și politice. Presa rusă a raportat în mai că Nike nu a reînnoit acordurile cu cel mai mare francizat al său din Rusia, Inventive Retail Group (IRG), care operează 37 de magazine sub marca Nike în Rusia prin intermediul subsidiarei sale Up And Run. Acțiunile Nike au crescut cu aproape 1% în tranzacțiile înainte de comercializare în SUA.