Lectură de 3 minute

03 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Afaceri de peste 18 miliarde de dolari pentru P&G, la nivel global. Producătorul anunță majorarea prețurilor pentru a amortiza costurile materiei prime

Angela Alexandru

După încă un trimestru cu creșteri importante înregistrate și cu rezultate mai bune decât se așteptau analiștii, Procter & Gamble (P&G), care deține brandurile Ariel, Fairy, Gillette, Head & Shoulders și Pampers, anunță că va crește prețurile pentru multe produse din portofoliul său, începând cu luna septembrie a acestui an.

Un efect al pandemiei Covid-19 este acela că oamenii folosesc mai multe produse acasă, fie ele de îngrijire, de igienă sau de curățenie. Timp de patru trimestre consecutive, Procter & Gamble, unul dintre cei mai importanți producători de bunuri de larg consum nealimentare la nivel mondial, a depășit așteptările analiștilor. Astfel, s-a bifat o creștere a vânzărilor cu 5%, adică de până la 18,1 miliarde de dolari (15,07 miliarde de euro), scrie Retail Detail.

P&G scumpește produsele din portofoliu

Drept urmare, profitul net a crescut la 3,3 miliarde de dolari (2,75 miliarde de euro), adică cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul ajustat pe acțiune a fost de 1,26 dolari, o creștere de 13% comparativ cu primul trimestru al anului 2020. În schimb, analiștii atribuiseră un cost mai mic, de 1,19 dolari pe acțiune.

Totuși, în ciuda marjei de profit mai mari, P&G anunță o creștere a prețurilor produselor. Cererea puternică continuă să exercite o presiune ridicată asupra lanțului de aprovizionare, în timp ce incertitudinea din partea ofertei - de exemplu, pandemia în curs de desfășurare și nava cu mărfuri blocată în Suez - determină creșterea prețurilor materiilor prime.

Citeste si:
2Performant a înregistrat o creștere cu 64,2% a numărului de vânzări în trimestrul trei

Concret, începând cu luna septembrie se vor scumpi produsele de îngrijire a bebelușilor, cele de îngrijire pentru femei dar și cele de incontinență pentru adulți (tampoane, absorbante) pentru a amortiza costurile materiei prime. Procentul de creștere va varia în funcție de marcă, dar se așteaptă să fie între 5% și 10%. Anterior, Coca-Cola, mai multe grupuri de bere și Kimberley-Clark au anunțat, de asemenea, creșteri de preț pentru a-și proteja marjele.

Vânzări Procter&Gamble în 2021

Pentru anul financiar curent, P&G se așteaptă la o creștere a vânzărilor de 5-6%, iar câștigurile pe acțiune ar trebui să crească cu 8-10%, conform pronosticurilor companiei. Grupul intenționează, de asemenea, să răscumpere acțiuni proprii în valoare de aproximativ 11 miliarde de dolari în acest an, cu un miliard de dolari mai mult decât era planificat anterior.

Procter & Gamble (P&G) are un portofoliu de produse printre care se numără: Always, Ariel, Crest, Fairy, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Olay, Oral-B, Pampers, Pantene, Tide și Aussie. P&G include operațiuni în aproximativ 70 de țări din întreaga lume.

În Romania, compania a deschis recent o unitate de producție în Urlați, județul Prahova, iar fabrica va produce capsule de detergent lichid Ariel pods. P&G mai are în România o fabrică de produse pentru îngrijirea părului în Urlați, sediul central al operațiunilor din Europa de Sud-Est și un centru global de servicii în București, precum și un centru logistic în Timișoara.

Citeste si:
Editura ACT și Politon, vânzări de peste 2,5 milioane lei, în primul semestru din 2021. Care au fost cele mai cumpărate cărți

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Afaceri de peste 18 miliarde de dolari pentru P&G, la nivel global. Producătorul anunță majorarea prețurilor pentru a amortiza costurile materiei prime