Lectură de 3 minute

24 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Prima semiremorcă frigorifică, livrată în Europa de compania Schmitz Cargobull, intră în flota Blue River

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Prima semiremorcă frigorifică cu agregat 100% electric livrată de producătorul Schmitz Cargobull în Europa a intrat în flota Blue River. 

Sursa foto: Blue River

Prima semiremorcă cu temperatură controlată, complet electrică, livrată de compania Schmitz Cargobull în Europa, va fi utilizată de Blue River. Compania românească de transport care deține trei camioane electrice va folosi ansamblul pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată, împreună cu primul cap tractor complet electric, produs de Volvo. Blue River devine, astfel, prima companie care deține un ansamblu cu zero emisii CO2 din România.

Achiziția semiremorcii frigorifice produsă de Schmitz Cargobull face parte din strategia Blue River de a oferi clienților săi posibilitatea de a transporta mărfuri, cu zero emisii. Până în prezent, transportatorul a achiziționat trei camioane electrice, produse de SCANIA, Daimler Trucks și Volvo Trucks.

Semiremorca achiziționată de la producătorul german vine în completarea flotei electrice a transportatorului, fiind cuplată cu autotractorul Volvo FH, 100% electric, achiziționat în luna ianuarie a acestui an. Ansamblul va fi utilizat pentru livrarea produselor cu temperatură controlată pentru LIDL România și va face parte integrantă din proiectul de transport sustenabil dezvoltat de cele două companii, în cadrul unui parteneriat pe termen lung.

Performanțe tehnice ale semiremorcii 100% electrice Schmitz Cargobull

Semiremorca face parte dintr-un lot de 15 de unități ce urmează să fie vândute de Schmitz Cargobull Germania pe piața europeană și este echipată cu o unitate de răcire complet electrică, un sistem de baterii proprii și un generator de axe, ceea ce înseamnă că nu generează emisii CO2.

Unitatea de răcire electrică S.CUe este proiectată să răcească și să încălzească marfa fără a genera emisii și oferă o putere de răcire de până la 15.900 W și o putere de încălzire de 9.100 W.

Osia semiremorcii electrificate recuperează energie la frânare mărind astfel timpul de funcționare al unității de răcire și reducând timpul necesar pentru reîncărcarea bateriei de la rețeaua de alimentare. Acest lucru reduce, de asemenea, timpii de așteptare la centrele de distribuție.

O funcție inteligentă de gestionare a bateriei asigură șoferul că nivelul de încărcare al acesteia rămâne cât mai ridicat pentru a oferi o mai mare fiabilitate atunci când vehiculul este staționat sau aflat în trafic intens.

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare

În urmă cu un an, anunțam achiziția primului camion 100% electric din România, acum trei luni anunțam achiziția primul cap tractor electric, iar astăzi avem primul ansamblu nepoluant pentru transportul frigorific de marfă. Credem că este prima dată în istoria transportului din România când livrarea unei noi soluții de transport nu este făcută într-o tară din vestul Europei ci către una din sud-est. Am reușit să îndreptăm interesul producătorilor și către România.

Alex Păun, director general Blue River

Strategia companiei germane Schmitz Cargobull vine în dezvoltarea naturală a proiectului de electrificare a flotelor în cadrul căruia majoritatea transportatorilor și producătorilor de camioane și-au asumat responsabilități. Până în 2025, pe piața europeană sunt anunțate achiziții majore de camioane electrice, iar semiremorcile produse de Schmitz Cargobull completează fluxul de transport, asigurând transporturi frigorifice cu zero emisii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Prima semiremorcă frigorifică, livrată în Europa de compania Schmitz Cargobull, intră în flota Blue River