Lectură de 4 minute

31 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Pizza Hut lansează două noi tipuri de restaurante în România: fast-casual delivery și express

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Sphera Franchise Group, care operează pe plan local lanțurile de restaurante KFC, Pizza Hut și Taco Bell, raportează vânzări de 444,5 milioanede lei în primăvară, reprezentând o creștere de 46% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pizza Hut va lansa două noi concepte de restaurante: fast-casual delivery și express și va inaugura 10 noi unități în următorii trei ani.

Vânzările consolidate ale grupului în al doilea trimestru au înregistrat o creștere de 119%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, atingând 233,1 milioane lei, fiind cel mai bun trimestru din istoria companiei. Astfel, Sphera a încheiat primele șase luni cu EBITDA normalizată de 30,7 milioane leiîn creștere cu 1,867% și un profit net de 5.2 milioane lei, cu 123% peste nivelul din primul semestru al anului trecut.

KFC România și KFC Moldova au încheiat primul semestru cu EBITDA de 38,4 milioane lei, respectiv 0,8 milioane și un profit net de 26,8 milioane lei, respectiv 0,5 milioane lei.

Restaurantele Taco Bell România au înregistrat un profit de exploatare de 0,4 milioane lei în prima jumătatea a anului, însă cheltuielile generale și administrative precum și costurile financiare au dus la o pierdere netă de 1,8 milioane lei.

Noi concepte de restaurante Pizza Hut

Pizza Hut România a continuat să-și îmbunătățească performanțele, înregistrând o altă perioadă de creștere de la trimestru la trimestru, însă a încheiat primele șase luni cu o pierdere de 5,6 milioane lei. În ceea ce privește planul de dezvoltare al Pizza Hut România, în urma negocierilor cu francizorul Yum!, pe piața locală vor fi lansate două noi concepte de restaurante, respectiv fast-casual delivery și express. De asemenea, în următorii trei ani, vor fi inaugurate 10 restaurante, după cum urmează: 3 unități în 2021, 3 în 2022 și 4 în 2023.

După o perioadă de instabilitate cauzată de pandemia de Covid-19, care a afectat puternic industria HoReCa, anul acesta vedem primele semne de stabilitate și revenire. Rezultatele excelente înregistrate în trimestrul doi ne oferă încredere și optimism în continuarea investițiilor și în dezvoltarea rețelei noastre de restaurante. În acest context, ne bucurăm să anunțăm lansarea unor noi tipuri de restaurante Pizza Hut pe piața locală: fast-casual delivery și express.

Spre deosebire de restaurantele clasice Pizza Hut, conceptul fast-casual delivery oferă clienților posibilitatea de a comanda la casă, în restaurant și de a mânca tot acolo, la masă sau în altă parte în afara locației, în funcție de preferință. Este un concept care se adresează clienților care nu au timp pentru ceremonia formală a unui restaurant, care preferă comoditatea și viteza de a se putea bucura oriunde de mâncarea preferată”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

Comenzile de livrare au scăzut

În trimestrul doi, livrările prin intermediul serviciilor proprii de livrare ale Sphera, dar și prin intermediul platformelor de comenzi online - Glovo, Food Panda, Takeaway sau Tazz - au reprezentat peste 29% din totalul vânzărilor, adică 68,3 milioane lei. Față de T1 ponderea comenzilor de livrare a scăzut cu 2 procente, ca urmare a relaxării restricțiilor.

Citeste si:
Cum va sprijini RetuRo operatorii HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare 
Cum va sprijini RetuRo operatorii HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare 

Trimestrul doi din 2021 a adus vânzări record pentru noi, dar în ciuda creșterii cifrei de afaceri am ținut evidența cheltuielilor cu restaurantele și administrative, care au crescut într-un ritm mai lent. Evoluția până în acest moment este în conformitate cu așteptările noastre, și, de aceea, ne menținem obiectivele în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul pentru acest an.

În ciuda anului 2020 foarte dificil, suntem mulțumiți de recuperarea accelerată a business-ului, precum și de performanța Sphera la Bursa de Valori București. În acest context suntem bucuroși să oferim acționarilor noștri, după o scurtă pauză, un dividend. Suntem de asemenea optimiști în ceea ce privește lichiditatea viitoare a acțiunilor Sphera având în vedere introducerea serviciilor Market Maker luna aceasta”, a adăugat Valentin Budeș, directorul financiar al Sphera.

Sphera distribuie dividende

La 19 august 2021, Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Sphera a aprobat distribuirea dividendelor în valoare totală de 35 milioane lei, din profitul nedistribuit din 2019 și 2020. Dividendul brut pe acțiune este de 0,9021 lei. Data ex-dividendului este 16 septembrie, data plății fiind 30 septembrie 2021.

În primul semestru al acestui an, Sphera a inaugurat 4 restaurante: 2 restaurante KFC în România, la Brăila (de tip Drive Thru) și Sfântu Gheorghe (în incinta Sepsi Value Center), 1 restaurant în Italia – primul Drive Thru din afara țării în Pomezia, regiunea Lazio și un restaurant Taco Bell în Iași.

La 30 iunie 2021, Sphera opera 161 de restaurante cu 8 mai multe comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dintre care 140 în România, 19 în Italia și 2 în Republica Moldova. La aceeași dată, Sphera avea 4.392 de angajați dintre care 4.058 în România, 253 în Italia și 81 în Republica Moldova.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pizza Hut lansează două noi tipuri de restaurante în România: fast-casual delivery și express