Lectură de 6 minute

02 Mar 2021 - Știri și Noutăți

PayU: Piața de comerț online din România a ajuns la 7 miliarde de euro anul trecut

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

În 2020 piața locală de eCommerce (achiziții de la comercianții români), e-tail și servicii, s-a ridicat la aproximativ 7 miliarde de euro, în creștere cu 36% față de anul precedent, conform datelor interne și externe analizate de PayU, liderul pieței de plăți online din România.

„Comerțul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar România nu face excepție, înregistrând o evoluție accelerată, pe fondul pandemiei de COVID 19, care în mod normal s-ar fi înregistrat în ani de zile. Această evoluție a avut un impact direct în creșterea eCommerce-ului și în accelerarea adopției plății online cu cardul. Principalii actori care au susținut această creștere rapidă au fost comercianții și cumpărătorii”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.

Evoluția pieței locale de eCommerce

Comercianții, care până anul trecut aveau numai planuri de dezvoltare pentru online sau pentru care acest domeniu era doar aspirațional, au realizat în timpul pandemiei că pentru a-și putea presta activitatea în continuare au nevoie de un proces care să se preteze unei experiențe full online. De asemenea, comercianții care lucrau deja la niște proiecte de online s-au regăsit în postura de a le accelera pentru a putea susține volumul din online și oportunitățile de business.

Consumatorii, pe de altă parte, au descoperit, de asemenea, că pot achiziționa și plăti online și că procesul este unul facil, rapid și sigur. Alte motive pentru care consumatorii aleg să achiziționeze și să plătească online sunt livrarea în apropierea sau direct la cumpărător, precum și extinderea varietății de produse disponibile au avut un impact pentru alegerea acestui proces de achiziție.

”Pentru anul 2021 prognozăm o creștere de minim 15% a pieței locale de eCommerce (achiziții de la comercianții români), e-tail și servicii, în linie cu creșterea estimată la nivel global, de 14,3%”, a adăugat Elena Gheorghe.

În 2020 au existat și industrii care s-au dezvoltat în mod special și pentru care PayU oferă produse de plată online personalizate: serviciile medicale și cele educaționale. Targetul acestor industrii este unul preponderent tânăr, cu o mare aplecare către zona de comerț electronic.

„Observăm de asemenea o creștere a e-commerce-ul transfrontalier, cu jucători locali de top care vând în afara țării. Creșterea în această zonă nu este o surpriză având în vedere că eCommerce-ul transfrontalier s-a dezvoltat destul de mult și este estimat la 143 miliarde de euro doar în Europa, conform Ecommerce News Europe. În acest sens, PayU oferă suport comercianților locali prin prezența în peste 50 de piețe cu o creștere accelerată”, a precizat reprezentantul PayU.

Cum se comportă românii la plățile în online

„Românii au optat din ce în ce mai mult plata cu cardul atunci când au plătit online. Rata de penetrare a plății online cu cardul a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Pentru 2021 estimăm o creștere de 25% a numărului tranzacțiilor plătite online și ne așteptăm ca rata de penetrare a plății online cu cardul să atingă pragul de 39%. Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacții pe minut. Valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 22%, ajungând la 46 de euro anul trecut”, a mai spus Elena Gheorghe.

Citeste si:
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  

Aceste cifre reprezintă și rezultatul unor factori precum:

  • Realizarea de către mulți cumpărători a unei plăți online pentru prima dată în online; chiar una dintre băncile locale de top anunța că în primele luni, în perioada pandemiei, peste 300.000 de români au plătit pentru prima dată online;
  • Facilitatea de plată printr-un singur click care face ca experiența pentru client să fie una extrem de simplă, sigura și rapidă, aspect confirmat și de creșterea anuală cu 117% a tranzacțiilor plătite cu această opțiune, ajungând să reprezinte 38% din totalul plăților cu cardul efectuate în 2020;
  • Opțiunea de Instant Money Back, prin intermediul căreia clientul primește banii în maxim 30 de minute de la momentul confirmării returului, un beneficiu unic în Europa, oferit de PayU în România împreună cu partenerii săi.

Categoriile de produse unde au fost înregistrate evoluții semnificative în acest an sunt: IT&C (~120%), marketplace (~ 150%), fashion, (~60%), asigurări (~50%), home&deco (~150%), food (~200%), utilități (~50%).

Oportunități în comerțul online în 2021

Creșterea clienților în mediul online va continua să provoace jucătorii din industria de eCommerce să găsească modalități prin care să-i păstreze în mediul digital și să le satisfacă nevoile și așteptările.Elena Gheorghe este de părere ca industria de eCommerce trebuie să se axeze pe oferirea unei experiențe pozitive cumpărătorilor, cu un proces de achiziție online cât mai facil și bine optimizat.

Standardele comercianților internaționali sunt ridicate și numărul românilor care cumpără transfrontalier este în creștere. De aceea, există și o presiune asupra comercianților locali atunci când vorbim despre utilizarea tehnologiilor pentru automatizarea procesului de cumpărături online. De la inteligență artificială, la soluții de publicitate cross-channel, toate acestea se întâmplă chiar acum pe alte piețe și trebuie, de asemenea, să fie implementate corespunzător la nivel local.

„Ca procesator de plăți online, PayU investește permanent în produse care au scopul de a crește confortul cumpărătorilor și optimizarea procesului de plată, mai ales că de la 1 ianuarie a intrat în vigoare Directiva Europeana PSD 2, o directivă prin care se pun la dispoziția clientului 2 metode de autentificare.Odată cu implementarea 3DS 2.0 vom avea plăți și mai sigure și, cel mai important, o rată de aprobare mai mare a tranzacțiilor dacă autentificarea se face din aplicația băncii cu biometrie sau parolă. Această nouă metodă de autentificare are o rată de aprobare de peste 90%, atingând chiar și 95%”, susține reprezentantul PayU România.

PayU este divizia fintech și de plăți online a Prosus, un grup global din domeniul online și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume. PayU este principalul furnizor de servicii de plată online în 50 de piețe cu creștere accelerată, preocupat de crearea de servicii financiare adaptate nevoilor a peste 300.000 de comercianți și milioane de consumatori.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  PayU: Piața de comerț online din România a ajuns la 7 miliarde de euro anul trecut