În demersul PepsiCo de a obține emisii nete zero până în 2040, integrarea unei flote hibride în România reprezintă o contribuție semnificativă la reducerea amprentei noastre de carbon. Prin electrificarea flotei noastre, ajutăm la reducerea emisiilor în viitor, obținând în același timp informații valoroase despre infrastructura, încărcarea și instruirea necesare pentru a reuși.
Daniel Drăgușin, Supply Chain Director, PepsiCo România
În prezent, flota de vehicule hibride a PepsiCo România este formată din 450 de mașini hibride Toyota Corolla și Toyota Yaris. Spre exemplu, noua Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2022) se remarcă prin emisii de CO2 WLTP de numai 101,0 g/km, în timp ce Toyota Yaris 1.5 Eco HYB (2021) convinge prin emisii de CO2 WLTP de numai 87,0 g/km.
În plus, PepsiCo a sprijinit instalarea a 18 stații de încărcare în două fabrici din România, inclusiv 12 unități de încărcare normală AC (curent alternativ) și șase unități de încărcare rapidă DC (curent continuu) , și a introdus utilizarea unui sistem GPS avansat pentru a permite reducerea distanțelor de deplasare, monitorizarea consumului de combustibil și minimizarea riscurilor de accidente rutiere.
În conformitate cu datele și recomandările Toyota, PepsiCo anticipează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 generate de flota sa de vehicule din România, comparativ cu 2022, și o scădere de 46% față de nivelul de referință din 2015. În perspectiva anului 2024, planurile PepsiCo includ investiții continuă în infrastructură și instalarea de noi stații de încărcare la locațiile PepsiCo pentru a susține flota de vehicule hibride în creștere.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 86 miliarde dolari în 2022, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.