Lectură de 4 minute

01 Jul 2021 - Știri și Noutăți

PepsiCo își extinde portofoliul de snackuri și băuturi cu eticheta Nutri-Score B și reduce cantitatea de zaharuri adăugate

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, își propune creșterea portofoliului său de snackuri cu eticheta Nutri-Score B, de peste 10 ori, până în 2025, urmând să ajungă la un portofoliu de 1 miliard de dolari până în 2030 și reducerea nivelului mediu de zaharuri adăugate din portofoliul său de băuturi cu 25%, până în 2025 și cu 50%, până în 2030, potrivit unui comunicat de presă.

PepsiCo anunță crearea unui portofoliu de alimente și băuturi cu un profil nutrițional îmbunătățit în statele membre ale Uniunii Europene. Planul implică o serie de promisiuni care se bazează pe un ghid nutrițional și care vor fi trimise către Comisia Europeană ca parte a Codului său de conduită pentru afaceri responsabile și practici de marketing.

Obiectivele pornesc de la planul retailerului din ultimul deceniu de a reduce zahărul adăugat în băuturi și sodiul și grăsimile saturate în alimente, introducerea de porții mai mici și crearea de alternative ale brandurilor existente, cu un profil nutrițional îmbunătățit, precum Pepsi MAX, 7UP Free și Lay’s Rumeniți în Cuptor.

Pentru portofoliul său de băuturi din Europa, care include Pepsi-Cola, Lipton Ice Tea și 7UP, compania și-a propus să reducă cu 25% nivelul mediu de zaharuri adăugate, pentru toată gama de băuturi răcoritoare, până în 2025 și cu 50%, până în 2030.

În Europa, PepsiCo a creat deja un portofoliu solid de băuturi fără zahăr, care include Pepsi MAX și 7UP Free. Compania estimează că, în medie, emisiile de gaze cu efect de seră ale unui litru de Pepsi sunt cu până la 40% mai mici atunci când se trece de la producția rețetei cu zahăr la cea fără zahăr.

PepsiCo vrea să diversifice portofoliul de snack-uri

PepsiCo vrea să continue acest demers prin diversificarea portofoliului de snackuri, pentru a include opțiuni mai sănătoase, pornind de la succesul înregistrat cu introducerea băuturilor fără zahăr.

Compania își propune să crească vânzările snackurilor cu rating B sau îmbunătățirea acestora pe baza sistemului de etichetare Nutri-Score, utilizat la scară largă, cu mai mult de 10 ori până în 2025. Aceasta va face ca snackurile echilibrate nutrițional să fie categoria cu cea mai mare creștere din industria alimentară, din următorii patru ani, cu posibilitatea de a crește la 1 miliard de dolari până în 2030.

Noile obiective vor fi atinse prin transformarea produselor existente, extinderea brandurilor actuale, inclusiv Lay’s Rumeniți în Cuptor, pe mai multe piețe și introducerea de noi game de snackuri, precum PopWorks, noua gamă de snackuri din porumb crocant.

Citeste si:
Indra Mihăilă, PepsiCo: Circa 95% din necesarul materiei prime provine din România
Indra Mihăilă, PepsiCo: Circa 95% din necesarul materiei prime provine din România

Portofoliul de cereale PepsiCo, care include Quaker Oates, oferă deja o gamă largă de produse nutritive consumatorilor din UE, cu 70% din produs fiind etichetat cu Nutri-Score A sau B.

În ultimul deceniu, am transformat și lansat produse noi, pentru a le oferi mai multe opțiuni consumatorilor. Drept rezultat, astăzi, în Europa, aproximativ 1 din 3 băuturi vândute de noi este fără zahăr și considerăm că această tendință va continua să crească”, spune Silviu Popovici, chief executive officer, PepsiCo Europe.

La finalul anului 2020, compania și-a anunțat planurile de a reduce utilizarea plasticului virgin prin trecerea la sticle din plastic 100% reciclat pentru brandul Pepsi, pe 9 piețe din UE, până în 2022.

PepsiCo și-a intensificat obiectivele legate de schimbările climatice, propunându-și zero emisii până în 2040 și reducerea cu 40% a emisiilor de gaze de seră până în 2030, extinzând practicile de agricultură regenerabilă, în același timp, pentru întreaga sa amprentă de carbon, ceea ce va duce la reducerea a 3 milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră, până în 2030.

Produsele PepsiCo sunt consumate în 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. Retailerul a generat o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde dolari în 2020, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker Tropicana și SodaStream.

Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi , printre care 23 de branduri ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  PepsiCo își extinde portofoliul de snackuri și băuturi cu eticheta Nutri-Score B și reduce cantitatea de zaharuri adăugate