Lectură de 2 minute

13 Jul 2022 - Știri și Noutăți

PepsiCo avertizează că urmează noi scumpiri

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Gigantul american PepsiCo, producătorul Pepsi și Lays, îi avertizează pe consumatori să se aștepte la noi majorări de prețuri.

PepsiCo a prezis că inflația va rămâne ridicată pentru restul anului, spunând că rămâne deschisă la noi creșteri ale prețurilor, după ce consumatorii au înregistrat o retragere limitată până acum.

„Ne așteptăm cu siguranță ca acest lucru să continue”, a declarat Hugh Johnston, directorul financiar al PepsiCo, pentru Financial Times. Acesta a continuat spunând că sunt necesare acțiuni „în continuare” pentru a crește prețurile produselor sau a reduce costurile.

PepsiCo a majorat prețurile portofoliului său de produse, care include Gatorade și Doritos, cu 12% în cele trei luni până la jumătatea lunii iunie. Această creștere a fost mai mică decât inflația pe care a avut-o, a spus Johnston, deoarece a reușit să reducă costurile interne și să se bazeze pe investițiile sale digitale pentru a gestiona mai precis inventarul magazinelor individuale, informează sursa citată.

Retail jobs

„Până acum, nu a existat prea mult răspuns din partea consumatorilor pentru noi (la creșterile de preț, n.red.), a spus Johnston, menționând că volumele globale au crescut cu 3 până la 6 la sută. Produsele companiei au reprezentat „un răsfăț accesibil, că mulți oameni încă găsesc modalități de a-și permite”, a adăugat reprezentantul PepsiCo.

Pregătirea consumatorilor de a tolera creșterile de preț a ajutat la susținerea unui al doilea trimestru estimat mai bun, în care PepsiCo a raportat o creștere de 5,2% de la an la an, iar vânzările nete au ajuns la peste 20,2 miliarde dolari, potrivit Financial Times.

Totodată, PepsiCo a declarat că acum se așteaptă ca vânzările să crească organic cu 10% în 2022, ajustându-se pentru achiziții, cesionări și mișcările valutare.

Compania s-a mișcat cu prudență, menținându-și previziunile de bază pentru întregul an constant la 6,63 USD pe acțiune, cu 6% peste 2021.

Citeste si:
Războiul din Ucraina costă PepsiCo aproximativ jumătate de miliard de dolari
Războiul din Ucraina costă PepsiCo aproximativ jumătate de miliard de dolari

Cum a fost afectat PepsiCo de războiul din Ucraina

Volumele de gustări și băuturi din Europa au scăzut cu 7 la sută, respectiv 8 la sută, comparativ cu un anul anterior. Cu toate acestea, impactul războiului Rusiei asupra Ucrainei a dus la o reducere de 1,4 miliarde de dolari înainte de impozitare, mai mare decât indicase PepsiCo în urmă cu trei luni, împingând profitul net la 1,43 miliarde de dolari.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  PepsiCo avertizează că urmează noi scumpiri