Lectură de 3 minute

10 Mai 2023 - Știri și Noutăți

Penny va deschide încă 40 de magazine noi în 2023 și a bugetat investiții de peste un miliard de euro până în 2029

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

PENNY România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021. În 2022, numărul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor PENNY a crescut cu 15%. Compania a înregistrat un profit net de 152 milioane de lei în 2022, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior.

Sursa foto: Daniel Gross/ Penny Romania

În ceea ce privește planurile, PENNY România își propune să investească 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste un miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, PENNY va deschide încă 40 de magazine noi în țară pentru a fi mai aproape de consumatori.

Am înregistrat o creștere mare a cifrei de afaceri datorită numărului de clienți, modelul PENNY a fost descoperit și apreciat de și mai mulți români.

Daniel Gross, CEO PENNY România

În 2022, PENNY România a investit 631 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. Compania a încheiat procesul de remodelare al magazinelor existente, a deschis 36 de magazine în noul format și a încheiat anul cu un total de 336 de magazine.

3RO – produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară

PENNY își dorește să valorifice potențialul de producție locală și să le ofere clienților produse din surse românești, proaspete și la prețuri accesibile. Acestea au fost motivele pentru care în 2020 și-a asumat obiectivul 3RO, acela ca, până la finalul lui 2023, 60% din sortimentul său să aibă ingredientul principal din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România.

Sub umbrela 3RO, în 2022 compania a lansat, în parteneriat cu Academia de Studii Economice, „100 de idei de business pentru România”, o inițiativă unică pentru mediul de afaceri din România. Prin intermediul acestui demers, contribuie la dezvoltarea economiei locale și aduce la aceeași masă autorități, parteneri și furnizori alături de care PENNY și-a propus să găsească soluții prin care să crească numărul de produse 3RO pe care le oferă clienților.

Sustenabilitatea la PENNY România

În 2022, centrul logistic de la Filiași a obținut certificarea BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) International New Construction 2016 cu un punctaj record - 92,89%. Toate magazinele nou deschise PENNY din România sunt certificate BREEAM in Use, un standard internațional care necesită măsuri de eficientizare energetică. Eforturile pe care compania le face în direcția sustenabilității au fost recunoscute prin certificarea Gold Award în cadrul Corporate Sustainability & Transparency Index 2022.

Citeste si:
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 339 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Penny va deschide încă 40 de magazine noi în 2023 și a bugetat investiții de peste un miliard de euro până în 2029