Lectură de 4 minute

11 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Penny România investește peste 1 miliard de euro până în 2029, când va avea 619 magazine și 6 centre logistice

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Penny România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19% raportat la 2019 și vrea să investească peste 5 miliarde de lei până în 2029. Compania a înregistrat un profit net de 85 milioane de lei în 2020, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior.

În ceea ce privește planurile de viitor, Penny România își propune să investească 5,1 miliarde de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice.

Anul acesta, compania vizează deschiderea a 25 de magazine în țară și construcția celui de-al patrulea depozit, la Filiași, județul Dolj. Totodată, Penny România urmărește remodelarea a 100 de magazine în 2021 și a întregii rețele de magazine până în 2022.

În 2020, Penny România a investit 371 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine, continuându-și planurile de expansiune într-un context dificil. Anul trecut, compania a deschis 20 de magazine în noul format Penny, încheind anul cu un total de 276 de magazine.

„România este o piață deosebit de importantă pentru noi. De aceea, grupul REWE îi acordă o atenție sporită. Doar în perioada 2015 – 2020 investiția cumulată a PENNY România a depășit 2 miliarde de lei. Nu ne oprim aici, pentru că avem planuri mari pentru România. Tocmai de aceea, vom investi aproximativ 100 milioane euro în 2021 și peste 1 mld. euro în perioada 2021 – 2029. Este o valoare semnificativă, care va merge către expansiune, logistică, digitalizare și orice este necesar pentru a satisfice nevoile clienților noștri”, a declarat Rafaelle Balestra, CFO PENNY.

60% din produse, fabricate în România

În următorii 3 ani, 60% din sortimentul de produse Penny va avea ingredientul principal fabricat și procesat intermediar integral în România.

„La PENNY, ne dorim să oferim cele mai bune produse locale clienților noștri, în fiecare zi. Este un obiectiv clar pentru noi făcut prin promisiunea Triplu RO - de trei ori românesc. Tocmai de aceea, în categoria carne proaspătă oferim în prezent 100% produse de origine românească. Mai mult, avem colaborări strategice cu meșterii măcelari din fiecare regiune, fiind prezenți în aproximativ 50% din magazinele noastre. Ne dorim să păstrăm această tendința și chiar mai mult, să o extindem la cel puțin 60% în viitor”, a spus Marek Doležal, COO PENNY.

Citeste si:
Controale ANPC la Penny: inspectorii au descoperit carne infestată cu salmonella 
Controale ANPC la Penny: inspectorii au descoperit carne infestată cu salmonella 

Proiectele de CSR ale Penny

Pe parcursul anului trecut, Penny a continuat parteneriatele cu organizații non-guvernamentale, precum Habitat for Humanity, Fundația World Vision România, Salvați Copiii România, Crucea Roșie România sau Banca pentru Alimente și a încheiat parteneriate noi, de exemplu cu Asociația Zi de Bine, Solidar Social și Asociația Adi Hădean.

Acțiunile de responsabilitate socială au vizat susținerea cadrelor medicale și a spitalelor, dar și a comunităților vulnerabile și a copiilor aflați în situații precare. Printre altele, compania a inaugurat centrul comunitar Buftea, construit alături de Habitat for Humanity și deschis copiilor din medii defavorizate.

„Anul trecut a fost un adevărat test pentru noi. În fața noilor provocări, a trebuit să ne adaptăm rapid, să fim flexibili, dar totodată fermi în decizii și, mai ales, să prioritizăm siguranța și sănătatea angajaților și a clienților noștri. Mai mult ca oricând, oamenii au fost pe primul loc în activitatea noastră în 2020, de la asigurarea condițiilor de igienă și distanțare în magazinele noastre și menținerea unei comunicări deschise cu angajații, la implicarea în comunitate și susținerea spitalelor.

Cifrele raportate ne indică faptul că am trecut testul și totodată ne confirmă faptul că un business sustenabil în România prioritizează cele de mai sus. Totuși, subliniez că rezultatele reprezintă consecința unui efort uriaș din partea echipei Penny, care și-a unit forțele. Le mulțumesc sincer pentru dedicare, implicare și empatie tuturor colegilor!”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny România.

Penny este conceptul grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua Penny în România este alcătuită din 283 de magazine la nivel național și o echipă formată din peste 5.300 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Penny România investește peste 1 miliard de euro până în 2029, când va avea 619 magazine și 6 centre logistice