Lectură de 3 minute

14 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Parteneriat între VTEX și Indola, un brand al Henkel: ce presupune colaborarea

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Henkel, un holding german cu aproape 150 de ani de istorie, și VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, au transformat în întregime sistemul de vânzări B2B al Indola – brandul de saloane și produse cosmetice al Henkel. Ca parte a procesului, Indola a implementat un nou canal de vânzări și a lansat un marketplace în Spania și Portugalia (shop.indola.es), care simplifică tranzacțiile comerciale între clienții săi și sprijină gestionarea stocurilor pentru aproximativ 280 de coduri (SKU) de produs. 

Sursa foto: VTEX

Potrivit Gartner, aproximativ 83% dintre cumpărătorii B2B preferă să plaseze comenzi și să facă plăți online, ceea ce îmbunătățește experiența utilizatorului. Marketplace-ul platformei B2B nu numai că ajută vânzătorii să primească mai multe comenzi, dar le oferă acestora și un nivel superior de vizibilitate, care ar fi de obicei dificil de atins fără resursele oferite de platformă.

Pentru a demara acest proiect, Henkel a trebuit să adopte o abordare nouă în efectuarea tranzacțiilor comerciale. Marketplace-ul Indola a fost meticulos conceput pentru a îmbunătăți modelele tradiționale de vânzări prin valorificarea instrumentelor digitale de ultimă oră și a tehnologiilor inovatoare, amplificându-le eficiența.

Ce a găsit Indola la VTEX

Indola, prin modelul său de afaceri, își dorea să profite de momentum, așa că a căutat de la început un furnizor de tehnologie care să îndeplinească următoarele cerințe:

  • Model de comerț electronic B2B pentru extinderea modelului de vânzări de către alte companii și frizerii profesioniste.
  • Model de marketplace. În acest scenariu, asociții de vânzări au luat inițiativa de a îndeplini și livra personal comenzile, pentru a nu mai depinde de un singur depozit centralizat pentru produsele lor.
  • Păstrarea know-how-ului, a portofoliului de clienți și a experienței distribuitorilor. Acestea au fost primele componente care au fost digitalizate și au fost incluse în proces încă de la început.
  • Suport pentru dezvoltare. Pentru ca modelul de afaceri online al Indola să prospere cu întârzieri minime de lansare pe piață, este esențial să avem echipa specializată a furnizorului la îndemână pentru a ne ajuta să adaptăm și să ajustăm platforma la nevoile noastre.
  • Scalabilitate. Capacitatea de a îți dezvolta business-ul online fără a avea nevoie de cunoștințe tehnice. Mai multe vânzări ale distribuitorilor au fost esențiale pentru a asigura succesul acestui proiect. Aveam nevoie de o platformă care să poată sprijini această expansiune fără probleme.

În ciuda numărului mare de vânzători din acest nou marketplace, a barierelor administrative ale acestora și a configurației fiecăruia dintre acești vânzători, noul canal a fost lansat la doar patru luni de la implementare și, în prezent, atrage un interes din ce în ce mai mare din partea clienților.

VTEX este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia managerii de top si directorii de tehnologie își optimizează investițiile. Cu funcționalități complete și compozabile, platforma ajută brandurile și retailerii să-și modernizeze soluțiile tehnologice și să-și reducă costurile de mentenanță prin migrarea rapidă de la sistemele vechi, conectându-și întregul lanț operațional și transformând inventarul și fulfillment-ul în avantaje competitive.

Henkel operează în peste 75 de țări și își organizează activitatea în două mari unități de afaceri: Adhesive Technologies, cu soluții adezive pentru bunuri de larg consum și industrie, și Consumer Brands, cu produse de păr, îmbrăcăminte și produse de îngrijire la domiciliu care sunt lideri pe piață.

Citeste si:
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Parteneriat între VTEX și Indola, un brand al Henkel: ce presupune colaborarea