Lectură de 4 minute

19 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Cum schimbă pandemia retailul: în 2020 un număr record de magazine au fost închise în SUA

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Ascensiunea pieței de eCommerce și izolarea din timpul pandemiei au schimbat industria comerțului pentru totdeauna. Pe măsură ce pandemia a impus tot mai multe restricții, unii retailerii au investit în online, dar un număr record de 12.200 de magazine au fost închise în 2020 în SUA.

Pandemia Covid-19 încă are un impact major asupra multor domenii de business, inclusiv industria de retail, notează Fortune. Dacă în 2019 10.000 de magazine s-au închis, în 2020 numărul locațiilor închise a urcat la 12.200, stabilind un record în SUA. Conform unui studiu publicat de CoStar Group, companie care furnizează servicii de analiză și marketing pentru industria proprietății comerciale din SUA, suprafața de spații comerciale "pierdută" este de 159 milioane de metri pătrați.

Magazinele din retailul nealimentar au fost cele mai afectate, iar primele falimente au fost anunțate inițial la companiile locale mici. Printre locațiile din Statele Unite ale Americii care au fost închise pentru totdeauna sunt și nume importante sau cu vechime, cum ar fi J.C. Penney, GameStop, Gap, Macy’s. Pierzătorii cei mai mari au fost retailerii bazați exclusiv pe unități din centrele comerciale, care oricum traversau deja diverse dificultăți, cu mult înainte de izbucnirea pandemiei Covid-19.

CoStar estimează că o treime din unitățile închise sunt magazine universale, lanțuri de magazine de modă sau comercianți din malluri, care reprezintă aproximativ doar 8% din veniturile totale din retail.

De altfel, încă de anul trecut în retailul de fashion fuseseră anunțate disponibilizări în masă la nivel global. Nike a renunțat la o parte dintre angajați, după ce a avut pierderi de 790 de milioane de dolari din cauza pandemiei. Și Levi Strauss a concediat anul trecut 700 de angajați, după ce veniturile au scăzut cu 62% ca urmare a crizei de coronavirus, iar Under Armour a renunțat la 600 de angajați la nivel global. Marks&Spencer a concediat 950 de angajați din Marea Britanie. Tot în UK, Debenhams a disponibilizat 2.500 de angajați, după ce în primăvară renunțase la alte 4.000 de persoane. Pe lângă lista lungă de concedieri, proprietarul Zara a închis 1200 de magazine, H&M 170 de locații, iar Michael Kors și Versace au pus lacătul pe 170 de unități.

La nivel global, tot mai mulți retaileri și centre comerciale au suferit pierderi financiare atunci când au fost forțați să își închidă afacerile timp de mai multe luni, în încercarea de a opri răspândirea virusului. Drept urmare, vânzările online (doar în România, traficul magazinelor online a crescut în medie cu 20-30%) au avut o creștere uriașă în vremuri de pandemie, pe măsură ce clienții au căutat alternative pentru cumpărături. La nivel național, canalul de eCommerce a trecut cel mai bine prin criză, alături de formatele groceries de dimensiuni mai mici care oferă proximitate sau varietate de produse la prețuri atractive. Farmaciile, de asemenea, au înregistrat creșteri, iar anul 2020 a însemnat pentru multe dintre acestea trecerea și în online - despre care puteți citi aici.

La începutul pandemiei, unii mari comercianți americani, cum ar fi Walmart, Costco și Target - care de altfel are o strategie de succes - precum și lanțurile de farmacii CVS și Walgreens au fost considerate esențiale de către autorități și li s-a permis să rămână deschise, oferindu-le un avantaj față de Macy, Kohl, Nordstrom și Abercrombie & Fitch, spre exemplu. În timp ce aceste companii și cele de tip discount au făcut față provocărilor de până acum, presiunea și situațiile fără ieșire i-au împins pe mulți retaileri să renunțe la afaceri și să fie înregistrat, astfel, un număr record de falimente în 2020.

S&P Global Market Intelligence, furnizor de servicii financiare, a observat că falimentele corporative din SUA au atins în ultimul an un număr de 603 companii, inclusiv 125 de companii cu bunuri de larg consum și firme de retail. Printre acestea sunt J.C. Penney, J.Crew și companiile-mamă ale Ann Taylor și Men’s Wearhouse, printre altele.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Chiar și companiile de succes au pus pe pauză planurile de extindere. Printre acestea, Old Navy și Ulta Beauty recuperează bine după închideri și încă intenționează să deschidă alte sute de magazine anul acesta, dar preferă să abordeze problema cu precauție, se arată în același articol.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum schimbă pandemia retailul: în 2020 un număr record de magazine au fost închise în SUA