Lectură de 3 minute

13 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Care sunt brandurile care au avut cea mai mare creștere în timpul pandemiei

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

În 2020 pandemic Coca-Cola a rămas cel mai mare brand din lume. Acestuia i se alătură pe podium Dettol, Lifebuoy și Vim, de asemenea câștigători în vânzări, în ciuda carantinelor globale. Conform unei analize a pieței FMCG, preluată de Retail Detail, cumpărătorii au preferat să se orienteze către mărci pe care le cunoșteau cel mai bine, efectul fiind și mai puternic reflectat în online. 

În fiecare an, compania de analize de date și consultanță de mărci Kantar Worldpanel publică o listă cu cele mai populare 50 de branduri din lume.

Pentru a noua ediție a studiului de piață, cel pentru 2020, au fost examinate 23.500 de branduri pe 54 de piațe, ceea ce reprezintă 73% din populația lumii și 89% din produsul intern brut global. Pentru fiecare brand s-a stabilit un scor cu ajutorul Consumer Reach Points, un instrument nou de cercetare prin care se urmărește comportamentul consumatorului. Astfel, se ia în considerare numărul de gospodării unde se achiziționează un anumit brand și frecvența cu care acesta este cumpărat într-un an.

Cum a influențat pandemia consumul casnic

Conform rezultatelor, criza generată de pandemia Covid-19 a fost una extrem de puternică mai ales raportat la volumul din sectorul FMCG, care anul trecut a crescut cu 10%, după ce înainte, în 2017, 2018 și 2019 scăzuse cu aproximativ 2-3% pe an. Prin urmare, 29 dintre cele mai mari branduri globale au crescut pe segmenul de consum casnic în 2020, cel mai mare număr din istoria Brand Footprint, care face topul încă din 2013.

Însă, nu toate categoriile au beneficiat de pe urma crizei de coronavirus, astfel că deși brandurile alimentare au crescut cel mai mult, brandurile de îngrijire și igienă cel mai puțin. Totodată, cum tot mai multă lume a fost izolată acasă, consumul în afara locuinței a scăzut brusc.

În plus, 88% dintre mărcile câștigătoare au reușit să fie relevante prin atragerea mai multor cumpărători, prin comparație cu 2019, procentul era de 84%. De asemenea, studiul a concluzionat că mărcile majore sunt în creștere mai rapidă, ceea ce sugerează că în timpul pandemiei cumpărătorii au apelat la mărcile pe care le-au cunoscut cel mai bine. Efectul acesta este și mai pronunțat în online, unde comerțul electronic favorizează în principal mărcile binecunoscute și populare.

Topul brandurilor de produse din lume

Topul clasamentului de marcă al companiei Kantar pare de neclintit, prin urmare în ultimii cinci ani 44 de mărci au reușit să își păstreze pozițiile și să rămână în primele 50, iar nouă mărci și-au păstrat locul în primele zece. Producătorul de supe, sosuri și mâncăruri gata de consum, marca americană Campbell’s, este singurul nou-venit în întregul top 50.

În ceea ce privește creșterea în clasament cu zece sau mai multe locuri, aici se înscriu Brooke Bond, Close-Up, Dettol și Vim, în timp ce doar trei mărci au reușit să crească în fiecare an din 2013 până azi: Dove, Vim și Dettol.

Citeste si:
Innobyte a înregistrat afaceri de peste 12 milioane de lei în 2023 și caută noi colegi
Innobyte a înregistrat afaceri de peste 12 milioane de lei în 2023 și caută noi colegi

În top 10 cele mai achiziționate branduri la nivel global se numără Coca-Cola și Colgate, pe primele două locuri, urmate de Lifebuoy, marca Unilever pentru săpun de mâini - până acum locul 3 a fost constant ocupat de Maggi. Cea mai puternică creștere a penetrării pieței la nivel mondial a fost marcată de Dettol (a atras 69 de milioane de noi consumatori), Lifebuoy și Vim.

Maggi, Oreo și Heinz au înregistrat, de asemenea, o creștere bună, urmate îndeaproape de Palmolive, Lay’s, Barilla și Coca-Cola - este și cel mai ales brand în online.

Studiul complet poate fi vizualizat aici.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Care sunt brandurile care au avut cea mai mare creștere în timpul pandemiei