Lectură de 3 minute

06 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Packeta România: 6 din 10 magazine online românești vor să își vândă produsele și în afara țării

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Peste 60% dintre magazinele online care au ales să integreze serviciile Packeta România, în ultimele 6 luni, intenționează să își vândă produsele în străinătate. În prezent, piețele internaționale sunt mult mai accesibile, infrastructurile de transport sunt mai avansate decât oricând, serviciile de livrare sunt mult îmbunătățite, în timp ce procesul de returnare a produselor este simplificat.

 

 

Sursa foto: Facebook

Magazinele online din România vizează pentru extindere internațională destinații de livrare precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Germania, Cehia și Polonia și, în general, zonele unde există comunități mari de români.

În ultimii doi ani, Packeta România a înregistrat o dublare a numărului de colete livrate cross-border, atât din România către alte țări, cât și din străinătate către România.

Pentru 2023, este estimată o creștere de până la 50% pe acest segment, pe fondul unui interes crescut din partea magazinelor online de a livra produse în afara țării, dar și al schimbării comportamentului de consum, tot mai mulți români comandând produse din străinătate.

De cealaltă parte, în afară de țara noastră, românii comandă produse la magazinele online din Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Italia, Ungaria, Grecia, Bulgaria și China, iar ca particularitate, în preferințele românilor, dacă în anii trecuți predomina categoria IT&C, acum se observă o creștere semnificativă a segmentului de fashion, atât pe partea de import, cât și de export.

Ce trebuie să facă magazinele online ca să vândă internațional

Un prim pas în extinderea pe alte piețe începe cu o analiză detaliată asupra piețelor vizate pe care magazinele online doresc să se extindă. Astfel, plecând de la un context mai larg al pieței, precum economia, valoarea pieței de eCommerce, comportamentul consumatorilor de online, mergând până la lucruri specifice, care țin de nișă, valoarea cotei de piață, concurență, prețurile practicate, legislație, găsirea unor soluții fezabile între costuri și transportul produselor etc., acestea fiind aspecte care ajută magazinele online să își creeze strategia și propriile previziuni.

Pe de alta parte, în funcție de dimensiunea business-ului pot fi adoptate modalități diferite de extindere a livrărilor cross-border. O opțiune rapidă și mai puțin costisitoare pentru a testa potențialul pieței o reprezintă listarea și vânzarea prin marketplace-urile internaționale, care oferă toate funcționalitățile necesare dezvoltării unei activități de comerț online.

O altă opțiune o reprezintă extinderea directă prin propriul site. Implicațiile investiționale și resursele alocate sunt mai mari în acest scenariu, începând de la pregătirea site-ului în limba țării vizate, implementări de funcționalități și servicii de livrare, cadrul legislativ specific, resurse umane, marketing, integrarea transportatorilor etc.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 16.000 de puncte pick-up proprii și lockere în rețeaua internațională a Packeta Group și alte 139.000 de puncte pick-up partenere și lockere în toată Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Packeta România: 6 din 10 magazine online românești vor să își vândă produsele și în afara țării