Lectură de 3 minute

22 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Operațiunile P&G vor deveni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon în următorii 10 ani

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Procter & Gamble anunță un nou angajament prin care operațiunile sale vor deveni neutre din punctul de vedere al emisiei de carbon în următorii zece ani, printr-o serie de intervenții menite să protejeze, să îmbunătățească și să regenereze natura. P&G vrea să depășească obiectivul asumat pe baza datelor științifice, de a reduce cu 50% emisiile de gaze cu efect de seră. De asemenea, va implementa suplimentar un set de soluții climatice naturale care vor echilibra restul de emisii în următorii 10 ani, permițând operațiunilor P&G să devină neutre din punctul de vedere al carbonului în deceniul următor. Pe baza estimărilor actuale, compania va trebui să echilibreze aproximativ 30 de milioane de tone metrice de carbon în perioada 2020 - 2030.

P&G are un obiectiv curent de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% și achiziționarea de energie electrică din surse regenerabile în proporție de 100% până în 2030 și a luat toate măsurile pentru a-și îndeplini angajamentele asumate pentru 2030. În plus, P&G va continua să implementeze noi proiecte eoliene, solare și geotermale pentru a accelera și mai mult tranziția către energia regenerabilă.

Cu toate acestea, pe baza tehnologiilor actuale, există unele emisii care nu pot fi eliminate până în 2030 astfel că, investind în soluții climatice naturale, P&G va accelera impactul estimat pentru următorii 10 ani.

Rapoarte recente subliniază că la nivel global este nevoie de soluții pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, iar următorul deceniu reprezintă o fereastră critică pentru a reuși acest lucru, astfel încât creșterea temperaturii să fie limitată la 1,5°C. Această sarcină va fi mult mai grea dacă societatea nu începe să reducă emisiile înainte de finalul acestui deceniu. Până în 2050, este necesar ca emisiile de carbon să scadă la zero sau să fie aproape de această valoare. Un eșec în atingerea acestui obiectiv va expune generațiile viitoare la un risc mai mare privind impactul schimbărilor climatice și va face mai dificilă atingerea obiectivelor globale ale Acordului de la Paris.

"Schimbările climatice au loc chiar acum și este necesar să acționăm acum", spune David Taylor, președinte și director executiv P&G. „Prin reducerea amprentei de carbon și investind în soluții climatice naturale, vom deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon în cadrul operațiunilor noastre pe parcursul deceniului următor și vom ajuta la protejarea ecosistemelor și comunităților vulnerabile din întreaga lume. "

P&G va colabora cu organizațiile Conservation International și World Wildlife Fund (WWF) pentru identificarea și finanțarea unei serii de proiecte menite să protejeze, să îmbunătățească și să restabilească ecosistemele esențiale, precum pădurile, deltele, pajiștile și turba. Pe lângă limitarea carbonului, un aspect important al soluțiilor climatice naturale este potențialul acestora de a genera beneficii semnificative de mediu și socio-economice care servesc la protejarea și dezvoltarea naturii, precum și la îmbunătățirea nivelului de trai al comunităților locale.

Peste 60% din amprenta de carbon a unui detergent pentru rufe rezultă în faza de utilizare a consumatorilor, fiind în cea mai mare parte legată de energia utilizată pentru încălzirea apei. P&G estimează că, începând cu 2015, emisiile evitate de consumatorii care au crescut utilizarea ciclurilor de spălătorie cu energie redusă au fost de aproximativ 15 milioane tone de CO2, ceea ce este echivalent cu eliminarea din trafic a trei milioane de mașini.

„Rolul nostru ca lideri este de a face posibil un stil de viață cu emisii cât mai scăzute posibil, care să fie accesibil și dorit de toată lumea”, declară Virginie Helias, P&G Chief Sustainability Officer. „Este responsabilitatea noastră să investim în soluții care regenerează planeta. De asemenea, consumatorii doresc să facă mai mult pentru a aborda schimbările climatice. Atingem cinci miliarde de oameni cu brandurile noastre; ne străduim să facem diferența în fiecare zi prin încurajarea consumului responsabil, cu produse eficiente și intuitive în adoptarea unor noi obiceiuri, generatoare de emisii mai scăzute. ”

Citeste si:
Copiii, atrași de importanța mediului înconjurător: TOP cărți despre ecologie și sustenabilitate
Copiii, atrași de importanța mediului înconjurător: TOP cărți despre ecologie și sustenabilitate

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Operațiunile P&G vor deveni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon în următorii 10 ani