Lectură de 4 minute

15 Mar 2024 - Știri și Noutăți

O creștere a vânzărilor sau o creștere a fraudelor? Ce spun retailerii despre casele de marcat self-scan

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Sistemul de self-scanning cu ajutorul unei aplicații mobile se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare. În ciuda riscului de fraudă, retailerii văd mari câștiguri de eficiență, iar clienții apreciază viteza și ușurința de utilizare.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a evita cozile la casele de marcat și pentru a reduce costurile, tot mai mulți comercianți cu amănuntul apelează la casele de marcat cu self-service și la opțiunile de self-service. Notabilă printre acestea este pătrunderea în forță a scanării prin smartphone, prin intermediul unei aplicații mobile, scrie retaildetail.eu.

Un nou studiu realizat în Suedia de masteranda Emily Pasquariello de la Universitatea Uppsala, în colaborare cu compania de software ID24, examinează modul în care 101 comercianți din țările nordice - inclusiv Ikea - implementează scanarea automată și care sunt experiențele.

24% dintre comercianții intervievați au declarat că au implementat sisteme de autoscanare în unele sau în toate magazinele lor. În mod remarcabil, rata de implementare este de până la 100% în cazul supermarketurilor și de 40% în cazul restaurantelor și al magazinelor de proximitate. În schimb, în sectorul modei, doar 11% au opțiuni de self-scan, iar în cazul farmaciștilor, procentul este chiar de 0%: farmaciștii subliniază importanța consultanței personalizate, un serviciu care nu poate fi oferit prin auto-scanare.

Sistemul de autoscanare crește vânzările

Cu toate acestea, retailerii sunt foarte împărțiți în ceea ce privește importanța caselor self-scan pentru magazinele lor. Aceștia văd soluțiile de auto-checkout ca pe o modalitate bună de a accelera procesul de plată și, parțial, ca pe o modalitate de a controla costurile cu personalul.

În general, retailerii alimentari nu cred că adoptarea sistemelor de self-checkout poate duce la creșterea vânzărilor, dar, în mod remarcabil, cei 24% dintre comercianții care folosesc deja self-checkout în prezent sunt de altă părere: o mare parte dintre ei văd într-adevăr o corelație pozitivă între self-service și creșterea vânzărilor.

Trei provocări majore

Care sunt provocările pe care le văd retailerii? Furtul este una evidentă, potrivit a 89% dintre comercianții intervievați. Potrivit a 29%, este chiar o provocare "extremă". Unii comercianți cu amănuntul raportează că au eliminat din nou casele de marcat cu sistem self-service exact din acest motiv. Ikea se confruntă, de asemenea, cu fraude, dar beneficiile pentru client depășesc riscul de furt.

O a doua provocare este lipsa de orientare a produselor la casele de marcat cu self-service. Comercianții subliniază valoarea serviciilor personale oferite de angajați. Acest lucru nu poate fi înlocuit de casele de marcat cu sistem self-service.

Citeste si:
Aportul nutrițional al alimentelor va fi etichetat diferit la nivelul Uniunii Europene 
Aportul nutrițional al alimentelor va fi etichetat diferit la nivelul Uniunii Europene 

Persoanele intervievate subliniază, de asemenea, importanța unui software actualizat care să permită o experiență de cumpărături fără întreruperi, fără intervenția angajaților: gândiți-vă la complexitatea pe care o implică utilizarea voucherelor de reducere, a cardurilor cadou sau a listelor de cumpărături.

Scanarea cu ajutorul aplicației

O tendință notabilă este pătrunderea aplicațiilor mobile pentru auto-scanare, mai ales după pandemie. Potrivit Ikea, aplicația Scan & Go, care este acum operațională în peste 30 de țări, sporește eficiența în magazine: finalizarea comenzii este cu 65% mai rapidă decât în cazul auto-checkout-ului tradițional. Clienții care folosesc aplicația sunt de 1,3 ori mai mulțumiți de experiența de plată și acordă aplicației Ikea 4,7 stele din 5.

Experiențele lanțurilor de supermarketuri suedeze intervievate merg în aceeași direcție: aplicația de auto-scanare primește un rating al clienților de aproximativ 4 stele din 5. Potrivit Ikea, aplicația mobilă atrage în principal utilizatori cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani, dintre care aproximativ 75% sunt femei. Supermarketurile vorbesc de o plajă de vârstă similară, între 25 și 35 de ani, cu o împărțire aproape egală între utilizatori de sex masculin și feminin.

Adăugarea mai multor caracteristici
Măsurile de securitate pentru autoscanarea prin intermediul aplicațiilor mobile sunt în mare parte aceleași ca și în cazul sistemelor tradiționale de autocontrol, cu verificări bazate pe eșantionare. La unele supermarketuri, clienții care au comis furturi prin intermediul aplicației nu mai au voie să folosească Scan & Pay. O preocupare esențială este conectivitatea bună a rețelei în magazine. Cu o conexiune slabă, clienții ar putea pierde articolele scanate din coșul de cumpărături și ar trebui să scaneze din nou produsele.

Atât Ikea, cât și supermarketurile chestionate continuă să investească în continuare în aplicațiile de autoscanare, pe măsură ce crește utilizarea de către clienți. Printre altele, Ikea are în vedere adăugarea în aplicația Scan & Go a unei funcții de plată și a altor caracteristici care ar permite aplicației să devină un asistent de cumpărături cu drepturi depline. Lanțurile de supermarketuri integrează funcția Scan & Pay în aplicația lor generală, permițându-le clienților să folosească, de exemplu, listele de cumpărături. Astfel, aplicația poate deveni o soluție la lipsa de îndrumare sau de asistență din sistemele tradiționale de plată prin scanare automată la casă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  O creștere a vânzărilor sau o creștere a fraudelor? Ce spun retailerii despre casele de marcat self-scan