Lectură de 3 minute

30 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Noul sau vechiul logo Pepsi?! Valul de nostalgie stârnit de companie

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Pepsi și-a dezvăluit noul logo pentru a marca aniversarea a 125 de ani de la înființare, în luna august. Compania și-a reînnoit logo-ul pentru prima dată în ultimii 15 ani, cu intenția de a reflecta „îndrăzneala și energia” mărcii sale de băuturi răcoritoare. Aceasta este a douăsprezecea oară când marca își schimbă logo-ul de la înființarea sa în 1898 și prima dată din 2008.

Sursa foto: NIKHIL - Unsplash

Pepsi a dezvăluit marți un nou logo, care pare să se inspire din designul anilor 1990, pe fondul unei nostalgii crescânde pentru acea epocă, provocată de generația Z, informează La Voz.

Noua versiune a logo-ului reinterpretează designul folosit în anii 1970 și 1980, cu numele mărcii în centrul cadranului său albastru, alb și roșu.

În plus, simbolul prezintă un nou font personalizat cu majuscule și o paletă de culori actualizată, care include un albastru mai electric și o mai mare proeminență a culorii negre pentru a evidenția varietatea de Pepsi Zero Zahăr. În noua emblemă, cercul revine la un model standard cu dungi, cu inscripția plasată în interior.

Mauro Porcini, șeful departamentului de design al PepsiCo, a declarat că acest lucru se datorează faptului că majoritatea oamenilor cărora li se cere să deseneze logo-ul din memorie continuă să facă ceva asemănător cu designul folosit în perioada 1987-1997. „Nu puteam ignora acest tip de intuiție", a spus el. „În loc să o respingem, am decis să o îmbrățișăm”.

Este de așteptat ca noul model Pepsi să fie lansat în SUA în această toamnă, înainte de a fi disponibil în întreaga lume începând cu 2024.

Noul logo, inspirat de Generația Z

Cu toate acestea, inspirarea dintr-un design anterior vine, de asemenea, în contextul în care Generația Z a reactualizat mai multe tendințe din anii '90. Aceasta include tendințe de modă precum blugii largi - sau, așa cum a relatat sâmbătă Wall Street Journal, estetica preppy care a fost pusă în valoare de branduri precum Ralph Lauren în anii '90, scrie Business Insider.

Citeste si:
[FOTO] După scandalul scumpirilor, Pepsi lansează prima schimbare de imagine din ultimii 14 ani în 120 de țări
[FOTO] După scandalul scumpirilor, Pepsi lansează prima schimbare de imagine din ultimii 14 ani în 120 de țări

Această nostalgie pentru perioada în care Generația Z se afla la începutul copilăriei (sau nici nu se născuseră încă ) este mult mai evidentă în alegerile de stil vestimentar, dar acum se pare că și Pepsi face apel la această epocă.

Așadar, revenirea la emblema anilor '90 contravine tendinței ca totul, de la casele de modă la cluburile de fotbal, să își modernizeze logo-urile cu modele simplificate.

Anul trecut, un tweet viral a pus la îndoială motivul pentru care branduri precum Yves Saint Laurent și Balenciaga au renunțat la fonturile lor stilizate în favoarea unor fonturi de bază cu aspect similar.

De asemenea, Burberry s-a numărat printre aceste companii, înlocuindu-și logo-ul cu cavaler și fontul serif în 2018.

Totuși, în ciuda tendințelor minimaliste, un studiu din 2019 din Harvard Business Review a constatat că logo-urile cu o referință vizuală - precum Apple sau Starbucks - rezonează mai mult cu consumatorii decât cele cu simboluri abstracte.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Noul sau vechiul logo Pepsi?! Valul de nostalgie stârnit de companie