Strategia este una menită să fidelizeze consumatorul, conform reprezentanților firmei. Astfel firma nu va mai comercializa produse și echipamente sportive din portofoliu în nouă dintre cele mai mari unități de retail americane, printre care se numără lanțurile Belk, Dillard’s, Zappos, Boscov’s, Bob’s Stores, Fred Meyer, EBLens, VIM și City Blue, conform Fox Business. Retailerul de echipamente sportive ar urma să renunțe și la anumite colaborări cu lanțurile de retail din Europa.
Decizia radicală pare să fie una care va îngreună și mai mult supraviețuirea magazinelor multibrand, care trebuie să se adapteze la schimbările consumatorului, ale cărui obiceiuri s-au modificat odată cu pandemia Covid-19. Astfel, pierderea unei mărci importante precum Nike nu va ajuta în ceea ce privește revenirea clienților în magazine.
Un reprezentat al companiei a declarat, pentru aceeași sursă, că strategia Nike este să se axeze mai mult pe magazinele proprii și pe mediul online pentru vânzări (Nike Digital).
Printre planurile menite să ajute compania se numără deschiderea a altor 200 de magazine mici high-tech în America de Nord, Europa, Africa și Orientul Mijlociu.
Concedieri în cadrul companiei Nike
De curând, Nike a anunțat că a înregistrat pierderi de până la 790 de milioane de dolari. Adică mult peste ce anticipaseră analiștii financiari, care făcuseră calcule privind cifra de afaceri, afectată de pierderile din zona de retail offline.
Sunt anunțate concedieri masive, de până la 500 de angajați care vor fi disponibilizați, deși CEO-ul Nike a spus că măsura are mai degrabă legătură cu restructurarea companiei.