Lectură de un minut

31 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Nike renunță la colaboarea cu alte șapte lanțuri de retail. Producătorul vrea propriile magazine

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Nike anunță că va renunța la colaborarea cu șapte mari lanțuri de magazine, după ce anul trecut încheia parteneriatul cu alți nouă. Unul dintre cei mai mari jucători ai pieței de echipamente sportive, Nike optează pentru fidelizarea clientului, conform oficialilor companiei, scrie Charged Retail.

Nike este unul dintre retailerii afectați de pandemia de coronavirus și care a optat pentru restructurări în masă, după ce anul trecut compania raporta pierderi de 790 de milioane de dolari.

La doar câteva luni distanță, Nike anunța că renunță la colaborarea cu nouă dintre cei mai importanți parteneri din retail din Statele Unite ale Americii, respectiv Belk, Dillard’s, Zappos, Boscov’s, Bob’s Stores, Fred Meyer, EBLens, VIM și City Blue, ceea ce înseamnă ca produsele sale să nu vor mai fi disponibile în peste 1000 de locații.

Gigantul sportiv completează acum încheierea parteneriatelor cu Urban Outfitters, DSW, Shoe Show, Dunham’s Sports, Olympia Sports, Big 5 Sporting Goods și Macy’s, unde produsele brandului nu vor mai fi puse la vânzare.

Decizia este pusă și pe seama faptului că, astfel, vânzările directe vor fi mai bine valorificate din punct de vedere al profitului obținut pentru fiecare articol. Trecerea de la comercializare prin terță parte către piața de eCommerce a fost deja conturată de ceva timp, retailerul alegând să parieze pe comerțul online, după vânzări cu 82% mai mari în pandemie.

Acest lucru va complica revitalizarea unităților multibrand, care deja gaseau cu greutate soluții la schimbările comportamentului consumatorului.

Compania are în plan deschiderea a altor 200 de magazine mici high-tech în America de Nord, Europa, Africa și Orientul Mijlociu, Adidas având în vedere ceva similar, după pierderile din pandemie. Strategia este concentrarea pe magazinele proprii și pe mediul online pentru vânzări (Nike Digital).

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nike renunță la colaboarea cu alte șapte lanțuri de retail. Producătorul vrea propriile magazine