Lectură de 3 minute

30 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Nike a anulat 130 de milioane de comenzi ca urmare a închiderii fabricilor din Vietnam

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Nike s-a confruntat cu grave probleme în ceea ce privește închiderile fabricilor din Vietnam și un volum limitat de producție. Astfel, retailerul de fashion a fost nevoit să anuleze 130 de milioane de comenzi în toată lumea. Însă, după ce fabricile și-au reluat treptat activitatea și acum sunt operaționale, producătorul de îmbrăcăminte și încălțăminte sport a revenit la 80% din volumul de producție săptămânal de dinainte de închideri, a spus Matt Friend, directorul fiannciar al companiei, într-un apel cu analiștii care discutau rezultatele retailerului din al doilea trimestru al acestui an, scrie Retail Dive.

Odată cu redeschiderea fabricilor și reluarea producției în Vietnam, Nike își concentrează atenția pe strategia direct to consummer (DTC). Planul companiei, care include reducerea numărului de parteneri en-gros și vânzarea prin aceștia, dar și prioritizarea propriilor magazine și canale digitale, a făcut progrese semnificative în ultimii câțiva ani. Mai exact, în ultimii patru ani, vânzările din magazinele en-gros ale retailerului au scăzut cu aproximativ 50% în America de Nord, a declarat Friend, în timp ce DTC și digitalul continuă să fie canale tot mai prospere și în ascensiune.

Trecerea Nike la DTC încheie colaborarea retailerului cu unii parteneri cheie de tip en-gros, inclusiv Sporting Goods, cu care Nike și-a integrat recent programul de loialitate. Asocierea celor două canale permite retailerului să-și mențină relația directă cu clienții și să îi servească „într-un mod mai personalizat, mai antrenant și mai durabil”, a spus CEO-ul John Donahoe.

Mai mult, accentul pus de Nike pe digital îl face ,,una dintre puținele mărci care se poate conecta direct cu consumatorii și poate servi la scară largă'', a spus Donahoe.

Nike, venituri în creștere

Creșterea prezenței în online și vânzarea prin canalul DTC a continuat. Digitalul a crescut cu 40% în al doilea trimestru în America de Nord. Nike Digital reprezintă acum 25% din veniturile totale ale mărcii Nike, în creștere cu trei puncte procentuale comparativ cu anul trecut.

În ciuda provocărilor din ultima perioadă, retailerul a înregistrat un venit net în creștere cu 1% în trimestrul doi, până la 11,4 miliarde de dolari, în timp ce profitul a crescut cu 7%, până la 1,3 miliade de dolari.

,,În ciuda unei creșteri spectaculoase de 30% (anul trecut), DTC a avut o creștere solidă de 8%, care ar fi putut fi și mai mare dacă nu ar fi fost înregistrată scăderea puternică de 21% din China. În plus, afacerea digitală a crescut cu 11%, în ciuda unui procent extrem de dificil de 80% în comparație cu anul trecut. Accentul pe DTC este clarificat de scăderea cu 6% a vânzărilor en-gros, pe care ei au atribuit-o ,,optimizării inventarului'' în mijlocul întreruperilor din lanțul de aprovizionare (înseamnă că au dat prioritate DTC față de comerțul cu ridicata atunci când aprovizionarea era strânsă)'', au declarat analiștii Tom Nikic.

Pe măsură ce retailerul își extinde aria de acoperire, continuă că câștige cotă de piață, spun analiștii J.P. Morgan conduși de Matthew Boss.

Citeste si:
Adidas înregistrează cele mai slabe rezultate financiare din ultimii 30 de ani
Adidas înregistrează cele mai slabe rezultate financiare din ultimii 30 de ani

,,Nike și-a consolidat poziția de lider în industria de fashion globală în acest an (cu 0,5 puncte de creștere față de 2019 până la 3,3% cotă) în timp ce jucătorul numărul doi mondial din industria de fashion (Adidas) și-a menținut o cotă de 2%. În plus, Nike a crescut cota globală de încălțăminte sportivă cu 2,5 puncte față de 2019, până la 25,2%, diferența de 12 puncte între jucătorul numărul doi. Nike a înregistrat cea mai mare creștere a cotei de piață în categoria de îmbrăcăminte și încălțăminte din SUA, o creștere de 1,1% puncte față de 2019 până la 6,2% cotă (cota nr.1)'', au scris analiștii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nike a anulat 130 de milioane de comenzi ca urmare a închiderii fabricilor din Vietnam