Lectură de 3 minute

15 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Netopia: Valoarea procesată din tranzacțiile online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 comparativ cu anul precedent

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Valoarea totală a tranzacțiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 față de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacții a înregistrat o creștere de 40%, potrivit procesatorului de plăți electronice Netopia Payments. În 2021, compania a înregistrat lunar o medie de două milioane de tranzacții digitale online, prin toate metodele de plată.

Pentru anul în curs, Netopia Payments estimează o creștere de cel puțin 35% a operațiunilor online cu cardul și de 15% pentru plățile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce și pe eforturile de înrolare de noi comercianți parteneri.

Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții online prin intermediul cardurilor a crescut cu aproximativ 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice anul trecut s-au numărat: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, aproape 57% dintre aceștia au optat anul trecut pentru dispozitivele mobile, în timp ce 43% dintre clienții finali au ales desktop-ul.

Retail jobs

Cele mai multe tranzacții procesate, în noiembrie, de Black Friday

Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de Netopia în 2021 a fost luna noiembrie, perioadă în care mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday.

Cei mai mulți comercianți noi care s-au înrolat în platformă anul trecut au provenit din industria HoReCa, urmată de cei din zona de produse bio și farmaceutice, tendință care s-a menținut din anul 2020, în contextul pandemiei.

Netopia vrea o platformă de administrare pentru comercianții parteneri

Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2022 includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comercianții parteneri unde aceștia vor găsi mai ușor informațiile și datele necesare. De asemenea, în această platformă dedicată, Netopia Payments va dezvolta un marketplace unde vor fi introduse constant diverse servicii de tip B2B cu scopul de a-i ajuta pe comercianții parteneri să-și eficientizeze afacerile online.

„O tendință importantă pe care am observat-o încă din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma în online, trend potențat și de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim să fim în continuare alături de comercianții noștri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care să poată găsi mult mai rapid atât informațiile de care au nevoie, dar și diferite tipuri de servicii care să îi ajute în eficientizarea activității lor”, a declarat Horia Grozea, director vânzări și marketing în cadrul companiei.

Citeste si:
Reducerea costurilor și creșterea vânzărilor din online prin SmartBusiness
Reducerea costurilor și creșterea vânzărilor din online prin SmartBusiness

Peste 300 de milioane de SMS-uri trimise în 2021 prin serviciul web2SMS

Serviciul web2SMS, serviciul de SMS marketing dezvoltat de echipa Netopia, a crescut. În 2021, volumul total de SMS-uri trimise a crescut cu 30%, marcând al doilea an consecutiv în care serviciul web2SMS a depășit pragul de 300 de milioane de SMS-uri trimise anual.

În topul industriilor care au generat cele mai multe SMS-uri trimise în 2021 continuă să se remarce industria bancară (ce implică și SMS-urile tranzacționale), cea e-commerce, inclusiv companiile de curierat, precum și industria de marketing.

Datele web2SMS relevă o rată medie de conversie de aproximativ 3% în ultimii doi ani înregistrată de parteneri prin acest canal de comunicare cu clientul final, în creștere comparativ cu 2019. Potrivit companiei, mesajele de tip SMS sunt deschise în proporție de 97% în primele 15 minute de la trimitere, ajungând ulterior până la 99%, iar în cazul în care există un link inclus în mesaj, rata acestuia de deschidere este de 23%.

Netopia Payments este un procesator de plăți digitale. Compania face parte din grupul de firme Netopia, înființat în anul 2003.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Netopia: Valoarea procesată din tranzacțiile online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 comparativ cu anul precedent