Lectură de un minut

24 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Nestlé a înregistrat o scădere a vânzărilor. A exagerat compania cu creșterea prețurilor în 2023?

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Nestlé a înregistrat o scădere în volum a vânzărilor, în 2023,  în Europa. Mltinaționala a rămas sub prognoze și mizează pe o creștere mai mică decât se aștepta și în acest an. S-a ars producătorul de Nescafé cu creșterea prețurilor?!

Sursa foto: Nestle Global

Grupul elvețian a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 1,5% la 93 de miliarde de franci elvețieni (97 de miliarde de euro) anul trecut, ceea ce a fost puțin mai puțin decât se așteptau analiștii. Profitul net a crescut brusc la 11,2 miliarde de franci (12 miliarde de euro, 20%). De asemenea, marjele au continuat să crească, notează RetailDetail.eu.

Deosebit de izbitor este faptul că toată creșterea a venit din creșterea prețurilor (7,5%), în timp ce volumele au scăzut 0,3%. Volumele vândute în Europa au scăzut chiar cu 2,4 %, ceea ce a însemnat o cifră de afaceri puțin mai mică, deoarece creșterile de preț de peste 10% nu au putut compensa suficient scăderea volumului. În al patrulea trimestru, totuși, volumele și-au revenit (0,4%)

Pentru acest an, Nestlé se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4% și o creștere moderată a marjei de profit operațional subiacent.

Cu toate acestea, este mai puțin decât se așteptau analiștii în medie. Printre altele, analiștii Barclays se tem că unii consumatori s-ar putea ține de mărci private sau de alte alternative mai ieftine. CEO-ul Nestlé, Mark Schneider, promite că va acorda prioritate „creșterii bazate pe volum, cu mai mult suport pentru brand” în 2024, în timp ce prețurile se vor calma.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nestlé a înregistrat o scădere a vânzărilor. A exagerat compania cu creșterea prețurilor în 2023?